השבוע בפרשה משה שולח צוות של 12 אנשים למשימת מודיעין ראשונה בארץ. המטרה הייתה פשוטה: לראות איך הארץ נראית, מי האנשים שגרים בה והאם האדמה טובה. הם מסתובבים שם 40 יום וחוזרים עם פירות ענקיים אבל גם עם הרבה חששות.
עשרה מתוך המרגלים חוזרים בגישה שלילית מאוד ומספרים שהערים מבוצרות והאנשים שם ענקיים. רק יהושע וכלב מנסים להגיד שהארץ טובה ושאפשר להסתדר, אבל העם כבר נכנס לפאניקה. בגלל חוסר האמון הזה, הוחלט שהם ימשיכו לנדוד במדבר עוד ארבעים שנה.
זה סיפור שמרגיש מאוד ישראלי ויומיומי. לפעמים אנחנו נותנים לפחדים שלנו לצבוע את המציאות בצבעים כהים מדי, ומוותרים על הזדמנויות רק כי אנחנו מדמיינים תסריטי אימה. קל מאוד להיסחף אחרי הרוב שצועק 'אי אפשר', גם כשהמציאות מאפשרת אחרת.
לשבת הקרובה, ההמלצה שלי היא פשוט להוריד הילוך מהדיווחים ומהחדשות. צאו לסיבוב קצר בחוץ, אולי לאיזה פארק או חוף קרוב, ותנסו להסתכל על הדברים הטובים שיש לנו מול העיניים. לפעמים כל מה שצריך זה קצת שקט כדי לראות את המציאות בצורה מאוזנת יותר.