טוהר גדסי, אחת מהקולות הבולטים והמיוחדים במוזיקה הישראלית העכשווית, משיקה ב-31 במאי 2026 EP חדש בשם "נשמה" – פרויקט הכולל ארבעה שירים שנכתבו בצל המלחמה ועוסקים באמונה, אהבה, זוגיות וגידול ילדים בארץ ישראל.
ה-EP מגיע אחרי שנים שבהן גדסי צברה תאוצה משמעותית: אלבום הבכורה שלה נחל הצלחה, שיריה "פתח לי שער" ו"טוב להודות" הפכו להיטים נפוצים, ושיתוף הפעולה שלה עם אברהם טל בשיר "הכול יעבור" הגיע למאות אלפי האזנות ברחבי הארץ.
"נשמה" כולל בתוכו ארבעה שירים שונים בגוון ובמסר: שיר הפתיחה והנושא, "נשמה", מתאר דמות אישה בעלת לב זהב הנאבקת בחוקים ובמסגרות, המחפשת את עצמה בתוך עולם מורכב ומתמודדת עם רגשות של ריקנות לצד אמונה בלתי מתפשרת. "למה לדאוג" פונה לצד האינטימי והזוגי – שיר שקט ואופטימי על אמון, שחרור מדאגה ועוצמת הרגע הנוכחי. "קומי אורי" הוא עיבוד מחודש ונוגע ללב לפיוט "לכה דודי", ומושמע עם בני משפחתה של גדסי עצמה. "לילה טוב", השיר הרביעי, הוא שיר ערש רגשי עמוק הפונה לילדה קטנה – על פחד, הגנה ואהבה אימהית שאינה מתנה תנאים.
"האלבום הזה הוא הנשמה שלי בצורה הכי נקייה וחשופה", אמרה גדסי. "כל שיר כאן הוא על חתיכה מהחיים שלי. 'נשמה'-נכתב על אמונה חזקה גם בתוך השינויים החיצוניים, 'למה לדאוג' – שיר שמח על האהבה שהיא זהב, 'לילה טוב' – על הרצון להגן על הילדים ו'קומי אורי' – תפילה שאני מקדישה אותה לארץ ישראל אהובתי. מקווה שזה יצליח לגעת במקומות הכי עמוקים בלב שלכם".
הלחנים והמילים כתבה גדסי בעצמה, כשלצדה עמלו מספר מפיקים ומוזיקאים – ביניהם אילאי ישראל, מתן זגורי ואורי שכיב. ה-EP יוצג לציבור לראשונה בהופעה חיה ב-24 ביוני בגריי בתל אביב.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה