נקודה
תל אביב
שמיים בהירים
27°
ירושלים 24°
חיפה 27°
באר שבע 27°
אילת 30°
מדורים
שימושי PLUS

בן גביר נגד הפסקת אש: "לבנון צריכה להיות מגרש המשחקים שלנו"

השר לביטחון לאומי דורש חופש פעולה לצה"ל בביירות ובדאחייה. על המגעים מול ארה"ב אמר: "יש לחבק את טראמפ, אך לא להסכים להפסקת אש"

בני רוטמן
בני רוטמן
ז' תמוז התשפ"ו
בן גביר נגד הפסקת אש: "לבנון צריכה להיות מגרש המשחקים שלנו"
בן גביר: "לבנון צריכה לבעור ולהיות מגרש המשחקים של ישראל" צילום: נוצר באמצעות AI

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יצא הבוקר (שני) בקריאה דרמטית: ישראל צריכה להפוך את לבנון כולה ל"מגרש המשחקים" שלה. בריאיון חריף שנתן בבוקר, דחה בן גביר את הרעיון של הפסקת אש וקרא לפעולה צבאית ללא הגבלה בכל רחבי לבנון.

"כל בית שבו יש טרור, יש להילחם בו", אמר בן גביר. "גם בכמות חיילים יותר קטנה אפשר להגיע לתוצאות, אם לבנון היא מגרש המשחקים שלנו. הייתי נותן חופש פעולה בכל לבנון, בביירות ובדאחייה".

בן גביר לא הסתיר את עמדתו גם בנוגע למה שמחבלי חיזבאללה עשויים לעשות בינתיים: "אם המחבלים יסתתרו בתוך אוכלוסייה אזרחית, אני רק רוצה להגן על החיילים שלנו". עמדה זו ממקמת אותו בנקודת חיכוך ישיר עם גורמים בינלאומיים שדוחקים להפסקת לחימה.

בן גביר התייחס גם למתיחות שנרשמה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. "עם כל הכבוד למה שקורה בשוויץ, אני אומר לראש הממשלה שטראמפ ידיד אמת וצריך לנהוג איתו בנימוס ולחבק אותו", אמר, "אבל אנחנו צריכים לומר לו שאנחנו לא יכולים להסכים להפסקת אש בלבנון".

נוצר באמצעות AIצילום: נוצר באמצעות AI

המסר של בן גביר לטראמפ אינו "לא" - אלא "כן, אבל". הוא מבקש לשמר את הקשר החם עם הנשיא האמריקאי ובו-זמנית לדחות את הלחץ האמריקאי להפסיק את האש. שילוב שלא תמיד עובד בעולם הדיפלומטי.

על הביקורת שספג בשבוע שעבר בעקבות הציוץ שלו על האימהות הלבנוניות, לא התנצל בן גביר ולא נסוג. "לבנון היא מדינה תומכת טרור", אמר בתוקף. "זו מדינה שהנהיגה דלת מסתובבת". הציוץ המקורי עורר גל ביקורות גם בתוך המחנה הלאומי, אך בן גביר בחר להישאר על עמדותיו.

שאלת ההפסקת אש בצפון נמצאת בלב המחלוקת הפוליטית בישראל זה שבועות. בן גביר מייצג את הקצה החד ביותר של הקואליציה בנושא זה, בעמדה שלפיה כל נסיגה מלבנון לפני השמדה מוחלטת של יכולות חיזבאללה תהיה שגיאה אסטרטגית. "הם יתחמשו ויתחמשו", אמר, בהתייחסו לתרחיש שבו חיזבאללה חוזר לגבול בעקבות הסכם.

"זה נראה לך נורמלי שהם יחזרו לגבול מדינת ישראל?" שאל בן גביר בריאיון, בשאלה שמכוונת לביקורת ישירה על מי שתומך בהסדר. "אנחנו מקבלים את ההחלטות", הוסיף, ברמיזה ברורה שהלחץ האמריקאי לא צריך להיות הגורם המכריע.

עמדתו של בן גביר מגיעה בעיתוי רגיש, כשהדיונים על עתיד הלחימה בצפון נמצאים בשיאם, והפערים בין השרים בממשלה על אופי המשך הפעולה הצבאית רק הולכים ומתרחבים.
איתמר בן גביר לבנון הפסקת אש חיזבאללה ביטחון לאומי

תגובות

רגע, שקט פה מדי

דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה