פרקליטות המדינה הגישה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד ארבעה נאשמים שהפעילו שיטת סחיטה מתוחכמת ברשתות החברתיות. לפי הנטען, הם התחזו לנשים ולקטינה, פיתו גברים ליצור איתם קשר, ולאחר מכן סחטו אותם בכספים תוך שימוש באיומים ובתיעוד אישי. כתוצאה ממעשיהם הועברו לידיהם יותר מ-550 אלף שקלים.
הנאשמים הם זהר דביר בן 28 מאילת, איתן הסל בן 20 מגני תקווה, איתמר חנונה בן 47 מעכו וליאור הקן בן 22 מאור יהודה. כתב האישום הוגש באמצעות עורך הדין אורן חיים מפרקליטות מחוז תל אביב.
לפי הנטען, הנאשמים פתחו פרופילים מזויפים בטלגרם שבהם התחזו לנשים נשואות או לקטינה בת 17. לאחר שיצרו קשר עם הקורבנות וקבעו עמם מפגש, הגיעו הנאשמים למקום כשהם מציגים עצמם בגרסאות שונות: כשוטרים, כאחיה של הקטינה, או כבני זוגן של הנשים שעמן התכתבו הקורבנות.
במפגשים עצמם, כך לפי האישום, הנאשמים איימו על הגברים, תקפו חלק מהם פיזית ודרשו מהם כסף. חלק מהנאשמים לקחו את מכשירי הטלפון של הקורבנות, חדרו אליהם, עיינו בחשבונות הבנק וברשימות אנשי הקשר ועשו שימוש במידע שמצאו כדי להמשיך ולסחוט.
הנאשמים גם תיעדו את הקורבנות ואיימו להפיץ את התמונות והסרטונים ברשתות החברתיות ובקרב בני משפחותיהם. במקרים מסוימים הם אף מימשו את האיומים: פתחו קבוצות וואטסאפ שאליהן הוסיפו קרובי משפחה וחברים של הקורבנות, פרסמו בהן את התיעוד והפיצו טענות שקריות במטרה להשפיל את הקורבנות בציבור הקרוב להם.
מעבר לסכום שכבר הועבר לידיהם, מציין כתב האישום כי הנאשמים ניסו לסחוט מהקורבנות מאות אלפי שקלים נוספים. היקף הפגיעה, הן הכלכלית והן הנפשית והאישית, מצביע על פעולה שיטתית ומתוכננת לאורך זמן.
לכל אחד מהנאשמים מיוחסות עבירות לפי חלקו בפרשה: סחיטה בכוח, סחיטה באיומים, חדירה לחומר מחשב, פגיעה בפרטיות ועבירות נוספות. לצד כתב האישום הגישה הפרקליטות גם בקשה למעצרם עד תום ההליכים המשפטיים.
הדיון בבקשת המעצר צפוי להתקיים בקרוב בבית המשפט המחוזי בתל אביב, שם ייקבע אם יישארו הנאשמים במעצר במהלך ניהול המשפט.
ארבעת הנאשמים עומדים בפני כתב אישום חמור הכולל סחיטה, חדירה למחשב ופגיעה בפרטיות, לאחר שפעלו יחד לסחוט גברים בסכום כולל של מעל חצי מיליון שקלים.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה