מכה משפטית נוספת לממשל טראמפ: בית משפט פדרלי בארצות הברית דחה את התביעה שהגיש הממשל נגד העיר לוס אנג'לס, בניסיון לבטל את המדיניות המקומית המגבילה שיתוף פעולה עם רשויות ההגירה הפדרליות. השופטת דונלה היינס קבעה כי אין עילה משפטית מספיקה להמשיך את ההליך, ודחתה את התביעה.
ממשל טראמפ הגיש את התביעה במסגרת מדיניות ההגירה האגרסיבית שהוביל מאז חזרתו לשלטון. הממשל ביקש לאכוף על לוס אנג'לס שיתוף פעולה מלא עם רשויות ההגירה הפדרליות, ולבטל את החוקים המקומיים שמגנים על מהגרים בלתי מורשים בתחומי העיר.
לוס אנג'לס נמנית על ה"ערים המקלטות" בארצות הברית - ערים שמאמצות מדיניות מקומית המגבילה את שיתוף הפעולה של המשטרה ושאר הגורמים העירוניים עם רשות ההגירה הפדרלית. מדיניות זו נועדה, בין היתר, לאפשר למהגרים ללא מעמד חוקי לפנות לשירותים עירוניים ולמשטרה מבלי לחשוש מגירוש מיידי.
הממשל הפדרלי טען כי חוקים מקומיים מסוג זה מנוגדים לחוק הפדרלי ומחבלים במאמצי אכיפת ההגירה. אולם השופטת היינס לא קיבלה את הטיעונים הללו, וקבעה בספטמבר כי לממשל אין את העילות הנדרשות כדי להמשיך בתביעה.
מדובר בתוצאה משפטית משמעותית עבור לוס אנג'לס, שהתמודדה עם לחצים פדרליים כבדים בנושא ההגירה. הממשל ניסה בתקופה האחרונה להפעיל לחץ על ערים וולנטריות ברחבי המדינה, לעיתים תוך איום בניתוק מימון פדרלי.
טראמפ הפך את אכיפת חוקי ההגירה לאחד הנושאים המרכזיים בכהונתו השנייה, וממשלו יזם שורה של הליכים משפטיים ופעולות אכיפה ברחבי המדינה. עם זאת, ערים ומדינות רבות הדגימו עמידה נחרצת מול ניסיונות הממשל לכפות עליהן שיתוף פעולה מוחלט.
כרגע לא ידוע אם הממשל הפדרלי מתכוון לערער על ההחלטה או לנסות דרכים משפטיות אחרות נגד לוס אנג'לס ושאר הערים המקלטות בארצות הברית.
ממשל טראמפ טרם מסר תגובה רשמית לדחיית התביעה.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה