משרד הבריאות הודיע היום (שלישי) כי הוסר החשד להידבקות בנגיף האבולה אצל שני ישראלים שחזרו לאחרונה מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו. תוצאות הבדיקות שבוצעו לשניים יצאו שליליות, ומשרד הבריאות הדגיש: "נכון לעכשיו לא אובחן בישראל מקרה מאומת של אבולה".
הבדיקות בוצעו בהתאם לנהלים המקצועיים ולהנחיות הבינלאומיות המקובלות להתמודדות עם מחלות מידבקות בעלות סיכון גבוה. על אף התוצאות המרגיעות, שני האנשים ממשיכים לקבל טיפול רפואי בהתאם למצבם הקליני.
המקרה השני, שדווח עליו ביום ראשון, נוגע לאדם שפנה לקבלת טיפול רפואי לאחר שפיתח חום, כאב ראש ושלשול לאחר שובו מקונגו. בירור החשד חייב רצף של בדיקות מעבדה, בהתאם לפרוטוקולים הרפואיים המקצועיים המקובלים בארץ ובעולם.
משרד הבריאות מזכיר לציבור כי אבולה אינה מועברת באוויר. ההדבקה מתרחשת אך ורק במגע ישיר עם אדם חולה המציג תסמינים, או עם דם, נוזלי גוף או הפרשות. מדובר בנתון מרכזי להבנת מידת הסיכון בקרב אנשים שלא שהו בשטחי התחלואה.
בחודשים האחרונים, מאז התפרצות האבולה ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו ובאוגנדה, פועל משרד הבריאות בהיערכות מערכתית. במסגרתה הופצו הנחיות מקצועיות לצוותים הרפואיים ולבתי החולים הרלוונטיים, הושלמה הצטיידות באמצעי מיגון ובציוד ייעודי, והוקמו מנגנוני זיהוי מוקדם לנוסעים השבים מאזורי תחלואה.
כמו כן הוקמה מערכת לזיהוי מעבדתי של תחלואה באבולה, כחלק מהמוכנות לכל תרחיש אפשרי. "משרד הבריאות ממשיך לעקוב באופן שוטף אחר ההתפרצות ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו ובאוגנדה, ומקיים היערכות מערכתית לצורך הבטחת מוכנות מיטבית של מערכת הבריאות לכל תרחיש אפשרי", נאמר בהודעת המשרד.
משרד הבריאות שב וקורא לציבור להימנע מנסיעות שאינן הכרחיות לאזורים שבהם קיימת תחלואה פעילה באבולה. נוסעים השבים מאזורים אלה ומפתחים חום או תסמינים חריגים בתוך 21 ימים ממועד החזרה מתבקשים להישאר בביתם, להימנע ממגע עם אנשים אחרים וליצור קשר טלפוני עם מוקד קול הבריאות בטלפון 5400*.
משרד הבריאות מדגיש כי הפיקוח ועמידת הכוננות ימשיכו בהתאם להתפתחויות בזירה הבינלאומית.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה