גבר בן 44 מהפזורה הבדואית פונה הערב, יום שלישי, במצב קשה לבית החולים סורוקה, לאחר שנעקץ על ידי עקרב צהוב באזור ערד. האירוע התרחש בשעות הערב, והגבר הגיע בתחילה למרפאה מקומית בעיר כשמצבו מעורר דאגה.
הדיווח על האירוע התקבל במוקד 101 של מגן דוד אדום במרחב הנגב בשעה 21:40. צוותי מגן דוד אדום שהוזעקו למרפאה גילו את הגבר בהכרה מלאה, אך סובל מהקאות וריור מוגבר, שניהם סימנים מובהקים לעקיצת עקרב. הגבר מסר לצוות הרפואי כי נעקץ על ידי עקרב צהוב.
הפרמדיקים מחמד אזברגה ועדן מילמן, שהגיעו לזירה, תיארו את שמצאו: "כשהגענו למקום הבחנו בגבר כשהוא בהכרה מלאה לאחר שלדבריו נעקץ על ידי עקרב. מיד הבנו שמדובר במצב מסכן חיים, ועל כן הענקנו לו טיפול רפואי שכלל מתן תרופות ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו מוגדר קשה."
גורם המעורה בפרטי האירוע הוסיף והסביר את החומרה שבמצב: "הגבר הגיע למרפאה כשהוא מקיא ומרייר. הוא סיפר לצוות הרפואי כי נעקץ על ידי עקרב צהוב. מדובר במצב מסכן חיים שיכול להידרדר מהר מאוד."
הצוות הרפואי העניק לגבר טיפול תרופתי במקום ופינה אותו בדחיפות לבית החולים סורוקה. העקרב הצהוב נחשב לאחד מהיצורים הרעילים המסוכנים בישראל. ארסו מכיל נוירוטוקסינים העלולים לפגוע במערכות הגוף ולגרום לתגובות חמורות, ובמיוחד אצל ילדים ומבוגרים החולים במחלות רקע.
הגבר הובהל לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שהוא המרכז הרפואי המרכזי המטפל באירועי עקיצת עקרב בנגב. מצבו בעת הפינוי הוגדר קשה.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה