בטקס שהתקיים השבוע בכניסה לאולפני ערוץ 14, הוצבה עמדת תפילין קבועה שתשרת את עובדי הערוץ ואורחיו. היוזמה באה מהאחים מנדי ושלמה ריזל, הפאנליסטים הקבועים בערוץ, שרכשו שלושה זוגות תפילין לטובת הדוכן החדש.
הטקס התקיים בנוכחות מנכ"ל הערוץ אריאל אדרי, המגישים בועז גולן ושמעון ריקלין, וכן כתבים, מפיקים ועורכים. כמו כן השתתף הרב מנחם מיכאלשווילי, השליח של חב"ד בלוד, הפועל עם עובדי הערוץ לאורך כל השנה ומוכר היטב בבניין.
ראשון שהניח תפילין בעמדה החדשה היה הכתב הצבאי הלל ביטון-רוזן, שבירך בהזדמנות זו את חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון.
שלושת זוגות התפילין שהוצבו בעמדה הם מנוסח ספרד ונוסח האר"י. עלות הרכישה הסתכמה באלפי שקלים, שגויסו על ידי האחים ריזל כתרומה ייעודית. הדוכן מוקדש לעילוי נשמת אביהם, ישראל ריזל ז"ל.
דקות לפני האירוע, בתכניתו של בועז גולן, הסביר מנדי ריזל את הרקע ליוזמה: "כשהרבי מליובאוויטש יצא בשנת תשכ"ז בקריאה לחסידיו להניח תפילין ליהודים, זה היה לזכות החיילים, כמו שכתוב 'וראו כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך'". הדברים נאמרו בקשר ישיר לברכתו של ביטון-רוזן לאנשי הביטחון.
גולן הוסיף כי בערוץ קיים כבר זוג תפילין בבית הכנסת הפנימי, אך בהנחיית המנכ"ל הוחלט שהזוגות החדשים יוצבו דווקא בלובי הכניסה, במקום גלוי לעין, כדי שיוכלו להשתמש בהם גם עובדים וגם אורחים המגיעים לאולפן.
הנהלת הערוץ מסרה בתגובה: "אנחנו גאים במסורת וביהדות ומודים על היוזמה הזו". האחים ריזל מצידם הודו להנהלה ולמשתתפי הטקס, ולשותפים שסייעו במימון הדוכן והתפילין.
הקמת העמדה בכניסה לאולפן אחד הבולטים בשידורי הימין הציוני-דתי אינה אקראית. ערוץ 14 מזוהה עם קהל שרואה בערכי המסורת חלק מהגדרתו הציבורית, וצעד כזה, בולט ופומבי, משדר מסר ברור הן לעובדים הן לצופים. העמדה מיועדת לשמש את כלל העובדים והמבקרים בערוץ לכל אורך ימות השנה.
עמדת התפילין תישאר בלובי הכניסה של ערוץ 14 לשימוש קבוע, ולפי הדיווחים הרב מיכאלשווילי ימשיך לפעול עם עובדי הערוץ כפי שעשה עד כה.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה