מנהרה שנחפרה מכיוון השטחים הפלסטיניים לעבר שטח ישראל נחשפה סמוך למעבר א-זעים שבירושלים. המנהרה הגיעה לעומק של כ-25 מטרים, ולפי החשד נועדה לשמש לביצוע פעולות טרור ולהברחת שוהים בלתי חוקיים לתוך המדינה. שני חשודים בני שנות ה-30 נעצרו הבוקר בעקבות ממצאים פורנזיים שהובילו ישירות אליהם.
הפרשה החלה לאחר שהמנהל האזרחי העביר דיווח על זיהוי פתח מנהרה באזור. שוטרי מחוז ש"י ולוחמי מג"ב עוטף ירושלים הוזעקו למקום ואיתרו את המנהרה, שנחפרה מכיוון השטחים לעבר ישראל. בזירה נמצאו כלי חפירה, בקבוקי מים, כפפות, מסכות פנים וציוד נוסף.
חוקרי הזיהוי הפלילי של מחוז ש"י פתחו מיד באיסוף ראיות וממצאים. בין הממצאים שהופקו מהמקום היו דגימות DNA, שהובילו לזיהויים של שני חשודים: פלסטיני תושב אל-עזרייה ותושב מזרח ירושלים, שניהם בשנות ה-30 לחייהם.
לפנות בוקר פשטו הכוחות על בתי החשודים ועצרו אותם. הפעילות בוצעה על ידי מפלג המיעוטים של ימ"ר ש"י, לוחמי מג"ב איו"ש ושוטרי מחוז ירושלים. השניים הועברו לחקירה.
מפקד ימ"ר ש"י, סנ"צ משה (מוזי) כהן, התייחס לחשיפה ואמר: "חשיפת המנהרה ומעצר החשודים ממחישים את הנחישות והיכולות המבצעיות והחקירתיות של מחוז ש"י בסיכול איומים ביטחוניים עוד לפני שהם מתממשים." הוא הוסיף כי "מדובר בתשתית שעל פי החשד נועדה לשמש לפעילות טרור ולהברחת שוהים בלתי חוקיים לשטחי המדינה", ומשטרת ישראל תמשיך לפעול באפס סובלנות תוך שימוש בכל הכלים המודיעיניים והמבצעיים.
במסגרת החקירה נבדק החשד כי המנהרה נחפרה בתקופה האחרונה בלבד. המשטרה בוחנת אם מדובר בתשתית מתקדמת שהייתה עומדת לשמש לפעולות טרור בפועל, ואם קיימים שותפים נוספים שלא נעצרו עדיין.
לא ראשונה שאירוע כזה מתרחש. בעבר נחשפו מנהרות ומערות בעיקר בגזרת חברון. באחד המקרים הוכרז על סיכול תשתית טרור ומעצר חבריה, אך במקרים אחרים נמצא בסופו של דבר שהחפירות נועדו לצרכי עבודת אדמה וחקלאות בלבד. הפעם, לפי גורמים במשטרה, מדובר בחפירה שיטתית ומתוכננת, שממצאיה אינם מותירים מקום רב לפרשנות אחרת.
החקירה נמשכת, ורשויות הביטחון בוחנות את מלוא היקפה של הפעילות ואת זהות כל המעורבים.
החשודים ייחקרו בימים הקרובים, ובמשטרה צופים כי ייחשפו פרטים נוספים על מי שעמד מאחורי החפירה ועל מטרותיה המדויקות.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה