בית המשפט דחה את בקשת הפרקליטות ואפשר ליונתן אוריך, עוזרו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, להמשיך לשמש בלשכת ראש הממשלה במקביל להליכים המשפטיים המתנהלים נגדו בפרשת "בילד".
צילום: צילום: Jonatanu / CC BY-SA 4.0 / ויקימדיה קומונסהפרקליטות פנתה לבית המשפט בבקשה להרחיק את אוריך מתפקידו בלשכת ראש הממשלה, כנראה על רקע החשש מניגוד עניינים או מהמשך הפעילות בתפקיד רגיש תוך כדי ניהול הליך פלילי. בית המשפט דחה את הבקשה, ולמעשה אישר לאוריך להמשיך בעבודתו כרגיל.
מדובר בדחייה נוספת של בקשת הפרקליטות בעניין זה, מה שמעיד כי לא מדובר בפנייה ראשונה של הפרקליטות לבית המשפט בניסיון להרחיק את אוריך מתפקידו. גם בפעם הקודמת לא נענתה הפרקליטות לבקשתה.
פרשת "בילד" עניינה את הקשרים בין גורמים בכירים בממשלה לבין כלי תקשורת, ואוריך הועמד לדין במסגרת חקירות הפרשה. הפרשה קשורה לחשדות בדבר קשרים פסולים בין בכירים פוליטיים לבין אנשי תקשורת, כאשר ה"בילד" הוא כינוי לחלק מהחקירה הנוגעת לאחד מהרשתות.
אוריך מכהן בלשכת ראש הממשלה ומשמש בתפקיד קרוב לנתניהו. עצם ההמשך בתפקיד רגיש שכזה תוך כדי ניהול הליך פלילי הוא שהניע את הפרקליטות לנסות ולהביא לסיום מינויו, לפחות עד לסיום ההליכים.
בית המשפט, בדחותו את הבקשה, לא ראה עילה מספקת להרחיק את אוריך מתפקידו בשלב זה של ההליכים. ההחלטה מותירה את המצב על כנו ומאפשרת לאוריך להמשיך לשמש בלשכת ראש הממשלה עד לקבלת הכרעת דין, אם תתקבל כזו.
ההחלטה צפויה להגביר את המתח בין הפרקליטות לבין לשכת ראש הממשלה, ויש להניח כי הפרקליטות תבחן את האפשרויות העומדות בפניה בהמשך ההליך.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה