שעות ספורות אחרי שבית המשפחה שלה נהרס לפנות בוקר, שלומית כלאב כבר מסתכלת קדימה. האם לשמונה ילדים, תושבת גבעת בית ענות, מסרה שהיא והמשפחה לא מתכוונים לוותר - ועד שבת הם מתכננים להיכנס לבית חדש.
"כבר עומדת הקונסטרוקציה של הרצפה", אמרה כלאב בעמדה ליד ערימת ההריסות. "בעזרת השם מחר כבר יעמוד הבית שלנו, ובשבת ניכנס לבית עם מפה לבנה ונרות שבת."
המשפחה עברה לגבעה רק בחודשים האחרונים, אחרי שנים של ציפייה. לדברי כלאב, החלום היה ברור: "אנחנו מאוד מתרגשים מהזכות להיות חלק מגאולת הארץ. הרבה שנים חלמנו לקחת חלק בהתיישבות הזאת, ואנחנו שמחים שזכינו."
את הכאב היא לא מכחישה. "הפינוי הוא קשה וכואב," אמרה, "אבל אנחנו לא מתייאשים ולא מתאכזבים." היא מוסיפה שההרס לא מחליש את הנחישות - אדרבה.
כמורה להיסטוריה, כלאב שמה את הסיטואציה בהקשר רחב יותר: "אני חושבת גם על הביל"ויים שעלו לכאן, על תלמידי הגר"א, על תלמידי הבעל שם טוב, על העלייה הראשונה והעלייה השנייה. אנחנו מכירים את כל הקשיים שהם עברו בדרך - אז מה שאנחנו עוברים כאן זה כלום, זה פסיק, זה צ'ופצ'יק."
היא גם מסתכלת קדימה מבחינה רחבה יותר: "אנחנו כבר רואים את הגאולה באופק, רואים את ההתקדמות המדהימה שקורית ביהודה ושומרון - אז חלילה לא ירפו ידינו."
בסיום דבריה קראה כלאב לציבור להצטרף: "מוזמנים לקחת חלק, להצטרף אלינו בכל דרך אפשרית. ברוך השם זכינו - שלוש משפחות גרות כאן, עם גרעין של חברה תותחים ואלופים שנאחזים בקרקע בכל דרך אפשרית."
עד סוף השבוע, אם הכל יתנהל לפי התוכנית, כלאב ומשפחתה יקיימו שבת בבית חדש - באותו מקום בדיוק שבו עמד הבית שנהרס הלילה.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה