מטוס קרב של צבא הגנה לישראל שיגר נורים בשמי דרום לבנון, כך נמסר בשעות האחרונות. הדיווחים על האירוע הגיעו ממספר מקורות באזור הגבול הצפוני.
שיגור נורים על ידי מטוסי קרב ישראליים מעל שטח לבנון אינו תקדים חריג. מדובר בנוהל מוכר שמשמש לצרכים שונים, בין היתר לאיסוף מידע מבצעי, תאורת שטח בשעות החשכה, או כסימון לכוחות בשטח.
הצבא לא פרסם עד כה הודעה רשמית בנוגע לאירוע הספציפי הזה. המקרה מצטרף לסדרה של פעילויות אוויריות ישראליות מעל לבנון בתקופה האחרונה, שממשיכות להתרחש גם לאחר הסכם הפסקת האש שנכנס לתוקפו בסוף נובמבר 2024.
דרום לבנון נותר אזור רגיש ועתיר מתח. ישראל ממשיכה לפעול מהאוויר מעל השטח הלבנוני גם בתקופה שלאחר הפסקת האש, תוך שהיא טוענת כי הפעילות נועדת לאכוף את תנאי ההסכם ולמנוע הברחת נשק לידי חיזבאללה.
הצבא הלבנוני, שמפרס כוחות בדרום לבנון בהתאם להסכם, לא פרסם תגובה מיידית לאירוע. גורמים בשטח עוקבים אחר הפעילות האווירית הישראלית ומתעדים אותה באופן שוטף.
פרטים נוספים על האירוע, לרבות המיקום המדויק ומטרת השיגור, טרם אושרו באופן רשמי. יש להמתין לעדכון נוסף מצבא ההגנה לישראל.
הפרטים המלאים של האירוע טרם אושרו רשמית, וצפויים עדכונים נוספים בשעות הקרובות.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה