גיא הוכמן חזר. יוצר התוכן ההומוריסטי שהפך לאחת הדמויות המדוברות של מונדיאל 2022 נחת בארצות הברית לקראת מונדיאל 2026, ומיד הודיע שהוא יוצא לדרך. עם צילום מטיימס סקוור, עטוף בדגל ישראל.
הוכמן פרסם פוסט מיד עם נחיתתו, ולא השאיר מקום לספקות לגבי מה שמתוכנן: "מילה זו מילה. את המשחקים תראו בערוץ הציבורי, את מאחורי הקלעים והאוהדים המסוכנים של המונדיאל מוזמנים לראות אצלי. יצאנו לדרך, שהשם יעזור לי."
ה"שהשם יעזור לי" הזה אגב לא נכתב סתם. מי שמכיר את הסיפור של קטאר מבין למה. לפני ארבע שנים, הוכמן הפך בדיוק לסוג הדמות שמסקרת את האירוע מהצד שלא רואים בשידורים הרשמיים: מפגשים עם אוהדים מרחבי העולם, שיחות בשוקים, כניסה לשטחים לא ממש ידידותיים לישראלים. התוצאה הייתה חשיפה ענקית ברשתות, אבל גם ביקורת קשה ואיומי מוות שאילצו אותו בסופו של דבר לקצר את השהות ולחזור לישראל לפני שהטורניר הסתיים.
זו לא הפעם הראשונה שהוכמן נוסע למקומות שאחרים היו מתחשבים פעמיים לפני שמגיעים אליהם. כשזוג ישראלי נעצר בטורקיה בחשד לריגול לאחר שצילם את ארמון הנשיא, הוכמן החליט שאחרי שהפוסט שלו קיבל מספיק לייקים הוא טס לשם בעצמו - ישר לארמונו של ארדואן.
מונדיאל 2026 מתקיים השנה בשלוש מדינות: ארצות הברית, קנדה ומקסיקו. מבחינת הוכמן, ניו יורק היא רק נקודת ההתחלה. הפוסט הראשון כבר מראה את הכיוון, אוהדים מכל העולם, אווירה שמחוץ לאצטדיונים, וסיפורים שלא יסופרו בשידורים הרשמיים.
מי שעקב אחרי התוכן שלו מקטאר יודע שזה לא סתם "ידווח מהמונדיאל". הוכמן יודע לאתר בדיוק את הסיטואציות שמתחילות בשיחה סקרנית ויכולות להפוך לא פשוטות בלי אזהרה. ברגעים כאלה הוא נשאר, ממשיך לצלם, ועושה את זה עם הומור שמצליח לא לצחוק על האנשים שמולו אלא יחד איתם.
בינתיים, הצילומים כבר התחילו. אם לשפוט לפי הקצב שבו הוא פרסם בקטאר, אפשר לצפות לתוכן כבר בימים הקרובים.
גיא הוכמן כבר בניו יורק, עם דגל ישראל ומצלמה - ומונדיאל 2026 רק בהתחלה.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה