המשא ומתן בין ישראל ללבנון, המתנהל בוושינגטון בתיווך ארצות הברית, לא הסתיים בפרק הזמן המתוכנן. שגרירות ישראל בוושינגטון הודיעה כי הדיונים יימשכו גם מחר, ה-26 ביוני, ויכנסו בכך ליומם הרביעי.
לפי ההודעה הרשמית שמסרה השגרירות, ההחלטה להאריך את השיחות נובעת מהתארכות הדיונים עצמם. לא נמסרו פרטים על הסיבה המדויקת לאריכות, אך ההארכה מעידה כי הצדדים טרם הגיעו לנקודת סיום.
השיחות יתחדשו ביום שישי בשעה תשע בבוקר שעון מזרח ארצות הברית במחלקת המדינה בוושינגטון. בבסיס המחלוקת עומדת שאלת השליטה בדרום לבנון לאחר נסיגת צה"ל - לבנון דורשת לוח זמנים ברור לנסיגה ישראלית, בעוד ישראל מתעקשת על אזור חיץ ברוחב כעשרה קילומטרים וחופש פעולה צבאי בשטח. במקביל, ממשל טראמפ הפעיל לחץ על שני הצדדים להמשיך בשיחות, ומזכר הבנה שחתם הממשל עם איראן - הכולל הפסקת אש בלבנון - סיבך את הרקע הדיפלומטי.
מדובר בסבב משא ומתן ממושך בין ירושלים לביירות, כשוושינגטון משמשת גורם מתווך מרכזי. ארבעה ימי שיחות רצופים הם לוח זמנים יוצא דופן, ומצביעים על כך שהנושאים שעל השולחן אינם פשוטים ליישור קו.
ביום חמישי ביצע צה"ל תקיפות בדרום לבנון נגד מה שתיאר כמחבלי חיזבאללה שהיוו איום על כוחותיו. חיזבאללה טען כי התקיפה פגעה בשלושה אזרחים ברכב בכפר מייפדון, וכינה זאת הפרה של הפסקת האש, בעוד צה"ל דיווח כי חוסלו חמישה מחבלים - פער בין הגרסאות שלא הוסבר.
עד כה לא דווח על פריצת דרך רשמית, אך עצם המשך השיחות ללא נסיגה של אחד הצדדים נחשב בדרך כלל לסימן חיובי בעולם הדיפלומטי. ההמשך מחר צפוי לשפוך אור נוסף על מצב הדברים בין שתי המדינות.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה