ארבעה לוחמי צה"ל נפצעו ביום חמישי בהיתקלות עם מחבל בדרום לבנון. בין הפצועים קצין לוחם שמצבו מוגדר בינוני, לצד קצין לוחם נוסף ושני לוחמים שנפצעו באורח קל.
כל ארבעת הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. משפחותיהם עודכנו על פי הנוהל המקובל.
דובר צה"ל מסר את הפרטים הרשמיים על האירוע. לא נמסרו בשלב זה פרטים נוספים על נסיבות ההיתקלות, מיקומה המדויק בדרום לבנון או על גורל המחבל.
על פי המידע שהצטבר, ההיתקלות התרחשה בסביבות השעה 22:00 במרחב הכפר בית יאהון שבדרום לבנון. המחבל, שהשתייך לחיזבאללה, השליך רימון לעבר הכוח שביצע סריקות באזור. הכוח הגיב באש וחיסל את המחבל במקום.
לפי הפרטים שנמסרו, הכוח שפעל באזור השתייך לחטיבה 679 של אוגדה 91, והמחבל שהה בתוך מבנה כשהכוח התקרב לתחום הכפר. על פי דיווח אחד, הכוח הגיע לאזור במשימה לחלץ טנק שנתקע בשטח, ונתקל במחבל במהלכה. חלק מפרטי האירוע הוחזק תחת צנזורה צבאית. בתגובה להיתקלות, חטיבת האש של אוגדה 91 ביצעה תקיפות ארטילריות ואוויריות לעבר תשתיות טרור במרחב, וכלי תקשורת לבנוניים דיווחו על תקיפות נוספות באזור בית יאהון ובאזור א-נבטיה בשעות הבוקר שלאחר מכן.
הפעילות הצבאית הישראלית בדרום לבנון נמשכת גם לאחר הסכם הפסקת האש שנכנס לתוקפו בנובמבר האחרון. צה"ל ממשיך לפעול באזורים שונים בדרום לבנון, תוך היתקלויות מדי פעם עם גורמים עוינים באזור.
האירוע מתרחש תוך כדי מגעים מדיניים בין ישראל ללבנון המתנהלים בוושינגטון. בד בבד עם ההיתקלות בשטח, ראש הממשלה נתניהו נשא בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1 נאום שבו הצהיר: "שינינו מן היסוד את כללי המשחק באזורנו. פרצנו את מחסום הפחד ביוזמה והתקפיות". נתניהו הוסיף: "נישאר כמה שנידרש באזור הביטחון בדרום לבנון".
מאחורי הקלעים מתנהלים מגעים עקיפים בין ישראל ללבנון, בתיווך אמריקני, המתמקדים בגיבוש "פיילוט" שבמסגרתו צה"ל יסוג מתא שטח מצומצם שטוהר לדברי ישראל מנוכחות חיזבאללה. על פי המתווה המתגבש, צבא לבנון ייכנס לתפוס את השטח לאחר הנסיגה, וארצות הברית תפקח על היישום. גורם ישראלי רשמי אמר כי "אנחנו מצליחים להתקדם עקב בצד אגודל. אם זה יצליח, נראה את הפיילוט מתרחב בשלבים הבאים". עם זאת, בין הצדדים נותרות מחלוקות מהותיות, שחלקן נוגעות בדיוק לאזורים שבהם התרחשה הלחימה.
בתחילת השבוע ביקר הרמטכ"ל בלבנון ומסר למפקדים: "הפסקת האש שהוכרזה שברירית ואנחנו צריכים להיות ערוכים במוכנות גבוהה לחידוש הפעילות הלחימתית, לסיכול איומים ומעבר מהיר להתקפה אם נידרש לכך. כלל משאבי צה"ל מוקצים לכך".
האירוע מצטרף לשורה של תקריות קשות בלבנון בשבועות האחרונים. לפני שבוע נהרג רס"ל ניר בן ארי, לוחם ביחידת מגלן בן 21 מכרם מהר"ל, בכפר תיבנית. באותו אירוע נפצעו 13 לוחמים נוספים. יום לפני כן נהרגו ארבעה לוחמי גדוד 52 של השריון, בהם מפקד הגדוד סא"ל דור בן שמחון, סמ"ר יואב קליין, סמ"ר ליאב כבביה וסמ"ר נוה חבשוש, שנהרגו בתקיפת חיזבאללה שכללה טילי נ"ט ורחפן נפץ.
סבב השיחות החמישי בין ישראל ללבנון, שנמשך שלושה ימים במחלקת המדינה האמריקנית בוושינגטון, צפוי להסתיים היום. ההיתקלות בשטח מוסיפה לחץ נוסף על המשא ומתן, שתוצאותיו יקבעו במידה רבה את צורת הנוכחות הישראלית בדרום לבנון בשבועות הקרובים.
צה"ל לא מסר פרטים נוספים על ההיתקלות נכון לשלב זה.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה