נקודה
תל אביב
שמיים בהירים
29°
ירושלים 28°
חיפה 27°
באר שבע 30°
אילת 36°
מדורים
שימושי PLUS

אבו שחאדה נבחר מחדש לראשות בל"ד: "כולם יגלו את הכוח שלנו"

יו"ר המפלגה היה המועמד היחיד בפריימריז והבטיח להחזיר אותה למליאה. "מתקדמים צעד גדול, נוביל אלטרנטיבה דמוקרטית"

מערכת נקודה
מערכת נקודה
י"ב תמוז התשפ"ו
אבו שחאדה נבחר מחדש לראשות בל"ד: "כולם יגלו את הכוח שלנו"
אבו שחאדה נבחר מחדש לראשות בל"ד: "כולם יגלו את הכוח שלנו" צילום: נוצר באמצעות AI

סאמי אבו שחאדה נבחר מחדש למקום הראשון ברשימת בל"ד בפריימריז שנערכו היום, ויוביל את המפלגה בניסיון לחזור לכנסת. אבו שחאדה, שכיהן בעבר כחבר כנסת ומשמש כיו"ר המפלגה, היה המועמד היחיד לתפקיד.

מיד לאחר פרסום התוצאות מסר אבו שחאדה: "כבוד גדול ואחריות אדירה הטילו עלי חבריי בבל"ד היום להנהיג את המפלגה. אני שמח לעמוד בראש המפלגה אשר מובילה את השיח ואת האלטרנטיבה הדמוקרטית החשובה ביותר במערכת הפוליטית בישראל".

בהמשך דבריו הוסיף אבו שחאדה הבטחה לתומכיו: "היום אנחנו מתקדמים עוד צעד גדול לכיוון חזרתה של בל"ד לכנסת. בקרוב כולם יגלו את הכוח הפוליטי שבל"ד תוסיף למערכת הפוליטית".

אבו שחאדה מגיע מיפו ונחשב לאחת הדמויות הבולטות בתוך בל"ד בשנים האחרונות. לאורך הקריירה הפוליטית שלו עסק בסוגיות של זכויות הציבור הערבי, זהות פלסטינית ושוויון אזרחי. במערכות הבחירות האחרונות הוביל את הקו העצמאי של המפלגה לאחר שפרשה מהרשימה המשותפת.

בל"ד, הברית הלאומית הדמוקרטית, הוקמה בשנות ה-90 ומזוהה עם הקו הלאומי-פלסטיני בציבור הערבי בישראל. על פי מצעה, המפלגה דוגלת בהפיכת ישראל למדינת כל אזרחיה, מתנגדת להגדרתה כמדינה יהודית, ומציבה במרכז את סוגיות השוויון האזרחי וזכויות הערבים-פלסטינים בתוך ישראל לצד התנגדות למדיניות הממשלה כלפי הפלסטינים.

המפלגה מנסה כעת לשוב לכנסת לאחר שהחמיצה את אחוז החסימה במערכות הבחירות האחרונות, שהותירו אותה מחוץ לפרלמנט. בחירתו של אבו שחאדה ללא מתחרים מצביעה על איחוד הקרוב מסביב למנהיגות שלו לקראת הבחירות הקרובות.

עכשיו יצטרך אבו שחאדה להוביל את בל"ד מעל אחוז החסימה ולממש את הבטחת החזרה לכנסת שהוא עצמו השמיע ביום בחירתו.
סאמי אבו שחאדה בלד כנסת פריימריז זכויות הציבור הערבי

תגובות

רגע, שקט פה מדי

דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה