כוחות צה"ל חיסלו אתמול מספר מחבלים חמושים במרחב האבטחה שבדרום סוריה. המבצע בוצע על ידי לוחמי חטיבת עציוני, הידועה גם כחטיבה 6, שפעלה תחת פיקוד אוגדה 210.
דובר צה"ל מסר כי הכוחות פעלו באזור האבטחה שישראל מחזיקה בשטח הסורי מאז נפילת משטר אסד בדצמבר האחרון. "צה"ל ימשיך לפעול במרחב האבטחה בדרום סוריה ולהסיר כל איום על אזרחי מדינת ישראל וכוחות צה"ל", נמסר מהדובר.
הודעת הצבא אינה מפרטת מי היו המחבלים שחוסלו, לאיזה ארגון השתייכו, ובאיזה נסיבות בדיוק זוהו ותוקפו. מספר המחבלים שחוסלו לא פורסם במדויק, והצבא הסתפק בניסוח "מספר מחבלים חמושים".
אוגדה 210 היא האוגדה שאחראית מבצעית על רצועת השטח הסורי שצה"ל השתלט עליה בעקבות קריסת משטר אסד. ישראל פרשה את כוחותיה לתוך שטח סוריה ואוחזת בשטח חיץ שמטרתו המוצהרת למנוע הגעת גורמים עוינים לגבול עם רמת הגולן.
חטיבת עציוני, שמרכז פעילותה היסטורית הוא באזור יהודה ושומרון תחת אוגדת איו"ש, פועלת כיום גם בזירת הסורית כחלק מהרוטציה הצבאית הישראלית בשטח. הפעלת כוחות מתחום הגדה המערבית בסוריה מעידה על ההיקף שאליו התרחבה ההפעלה הצבאית הישראלית בזירה החדשה.
מדובר בהודעה נוספת בסדרת דיווחים על פעילות צה"ל בדרום סוריה מאז הכיבוש המהיר של האזור. הצבא מדווח באופן שגרתי על חיסולי מחבלים וסיכול איומים בשטח, מבלי לפרט את זהות הגורמים שמולם הוא פועל - שאלה שיש לה משמעות ישירה לשאלה כמה יציבה תהיה הפעילות הישראלית בסוריה לאורך זמן.
ישראל טרם הגדירה רשמית מהו "מרחב האבטחה" בדרום סוריה מבחינה משפטית או גיאוגרפית, וגם לא הצהירה על כוונותיה ארוכות הטווח בשטח. הממשלה הסורית החדשה שסיכמה ביטוי לא הביעה הסכמה לנוכחות הישראלית, אך גם לא נקטה פעולה כדי לאתגר אותה.
צה"ל צפוי להמשיך בפעילות מבצעית בדרום סוריה בימים הקרובים, בהתאם להצהרת הדובר.
צה"ל ממשיך לאחוז בשטח הסורי ולפעול בו, מבלי שהגדיר בפני הציבור את גבולות המדיניות ואת קריטריוני היציאה.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה