שר החוץ הסלובני אירח את ראש מועצת שומרון: "מטרה משותפת"
הפגישה נערכה לבקשת ראש ממשלת סלובניה, ששחרר קודם לכן הצהרה חסרת תקדים בנוף האירופי: "אלוהים יברך את תושבי יהודה ושומרון"
יעל מנור
18.06.26
יוסי דגן מכהן כראש המועצה האזורית שומרון משנת 2015 ונחשב לאחת הדמויות המשפיעות והדומיננטיות ביותר בהנהגת ההתיישבות ביהודה ושומרון. דגן, תושב היישוב שבי שומרון ובוגר ישיבת ניר בקרית ארבע, החל את דרכו הציבורית כפעיל במאבק נגד תוכנית ההתנתקות, ואף הקים את גרעין 'חומש תחילה' במטרה להשיב את הנוכחות היהודית לצפון השומרון – יעד שהגיע להישג משמעותי עם ביטול חוק ההתנתקות באזור זה בשנים האחרונות.
במסגרת תפקידו, דגן פועל במישור המקומי והבינלאומי כאחד. הוא מוביל את אסטרטגיית הדיפלומטיה הציבורית של השומרון, המכונה 'יחידת קשרי החוץ', במסגרתה הוא מארח חברי פרלמנט, סנאטורים ואישי ציבור מרחבי העולם. פעילות זו נועדה לשנות את תפיסת העולם כלפי ההתיישבות, למנוע חרמות ולהדק את הקשרים הכלכליים והמדיניים של האזור עם מדינות אירופה וארה"ב. דגן ידוע בקשריו הענפים במפלגה הרפובליקנית בארצות הברית ובקידום סוגיית הריבונות הישראלית ביו"ש מול מקבלי ההחלטות בוושינגטון ובירושלים.
עבור הקורא הישראלי, דמותו של יוסי דגן מייצגת שילוב בין ניהול מוניציפאלי שוטף לבין הנהגה אידיאולוגית בלתי מתפשרת. באתר 'נקודה' תוכלו למצוא סיקור נרחב על מאבקיו לשיפור תשתיות הביטחון והכבישים ביו"ש, יוזמותיו להקמת יישובים חדשים, וכן את עמדותיו בנושאים לאומיים בוערים. המעקב אחר פעילותו חיוני לכל מי שמבקש להבין את הדינמיקה הפוליטית והחברתית ביהודה ושומרון ואת השפעתה על עתיד מדינת ישראל כולה.
הפגישה נערכה לבקשת ראש ממשלת סלובניה, ששחרר קודם לכן הצהרה חסרת תקדים בנוף האירופי: "אלוהים יברך את תושבי יהודה ושומרון"
יעל מנור
18.06.26