בניה ברבי, אחד הקולות המזוהים של הזמר הישראלי העכשווי, משחרר ב-9 ביוני 2026 סינגל חדש בשם "לילה טוב" – שיר שמציב מראה בפני הרגעים הכי שקטים ומורכבים שיש: הלילות שבהם הבית ריק, החרדות לא נותנות מנוחה, והשאלות לא מוצאות תשובות.
השיר, שנכתב על ידי ברבי יחד עם טל קסטיאל, ומוזיקלית עוצב בשיתוף עדן אטד ורון בקאל, מתאר דמות שלכודה בין עייפות רגשית עמוקה לבין רצון עז להמשיך. המילים חושפות עולם פנימי שלא תמיד מוכן להיחשף: חברויות שנעלמו, ימי מילואים עם גיטרה, חרדות שמחכות בשקט, ושורה שנמחקת כי הכאב גדול מדי.
"בלילה הבית ריק אני לבד ואין עונה / בחדשות מוכרים לי פחד אז אני קונה / ואיך הולכים עם כל זה שוב לישון" – כך נשמע הפזמון, שמגבש בכמה שורות את תחושת הדור שגדל בתוך מלחמה, מגפה וחוסר ודאות.
אבל מה שמייחד את "לילה טוב" הוא הגשר הרגשי שנפתח לקראת הסיום: השיר לא מסתפק בתיאור הלילה אלא מציץ אל הבוקר שאחריו – ושואל בקול אם אכן יהיה מי שיבחין. זו אינה שאלה רטורית; זו קריאה, שיחה, בקשה. ברבי מצליח לגעת במקום שבו רבים מסתתרים, ולתת לו קול.
מבחינה מוזיקלית, השיר שומר על שקט מחושב שמאפשר למילים לנשום. העיבוד עשיר אך לא עמוס, ומציב את קולו של ברבי במרכז – חשוף ואמיתי. זהו שיר שמזמין האזנה אינטימית, אולי לפנות בוקר, אולי אחרי לילה ארוך מדי.
"לילה טוב" מהווה חלק מהאלבום החמישי של בניה ברבי, "לשם יחוד", ושוב מוכיח שברבי יודע לתפוס את הדופק הרגשי של הזמן שבו אנחנו חיים – ולהפוך אותו לשיר שמלווה גם בבוקר שמגיע אחרי.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה