גילה וננסי, הדואו שהפך לתופעה תרבותית בישראל, חוזרות עם שיר חדש: "אם לא דואגים לי", שיצא ב-18 ביוני 2026. מדובר בשיר שנכתב על ידי ליהי טולדנו, שאולי יצחק ואור קודאי, ומוסיקלית הוא מציב את הדואו בשטח אמוציונלי עמוק ואותנטי במיוחד.
המילים נפתחות במשפט שמייד נוגע בעצב: "אם לא דואגים לי, אני לא דואגת לי" – ומשם נפרשת תמונה של חיי אמנית בדרך: נרדמת בג׳ינס, הופעות אחרי לילה ללא שינה, קופת חיסכון שבורה ושגרה שמתנהלת בלי רשת ביטחון. אבל דווקא בתוך הכאוס הזה מתגלה רגע של בהירות – "שתי סטירות עכשיו מול הראי, תתעוררי, ותשטפי פנים, תכתבי שירים".
השיר בנוי בשכבות מוזיקליות עשירות הכוללות כלי נשיפה, מיתרים וקצב שמחזיק את המאזין ערני לאורך כל הדרך. אך הרגע שגונב את ההצגה מגיע לקראת סוף השיר – כשהמנגינה פתאום נפרמת לרשימת קולות ספונטנית, ריאליטי של מאחורי הקלעים, שמישהו שואל "יש למישהו במבה?", ושמות של אנשים נקראים לאוויר. זה רגע שנראה כמו תאונה מוזיקלית, אבל מרגיש כמו האמת הכי גדולה בשיר.
גילה וננסי הן ליהי טולדנו ורעייתה – דואו שנולד מתוך אהבה, ספרות ובמה, והפך לאחד הקולות הייחודיים בנוף המוזיקה הישראלית העכשווית. הן מביאות פנייה ישירה לקהל שמכיר אותן מהופעות חיות עוצמתיות, ובשיר הזה הן מצליחות לגעת בנקודה שכמעט כל יוצר ויוצרת מכירים: אותו רגע שבין ריקנות לפריחה.
"אם לא דואגים לי" הוא שיר שמסרב להיות נוח. הוא מגרד, מצחיק, מכאיב ובסוף – משאיר אצלך משהו. בדיוק כמו גילה וננסי.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה