מחאה חריגה בדרכים מתוכננת לסוף השבוע הקרוב: אגודת ישראל מתכוונת לצאת ביום רביעי הקרוב לשיירת מכוניות מאורגנת לכיוון הכלא הצבאי וחזרה, במחאה על מעצר החרדים הסרבנים. גורמים במפלגה אישרו כי התאריך המועדף הוא יום רביעי, בין השעות 16:00 ל-20:00.
על פי הפרטים שנמסרו, השיירות יצאו בו-זמנית מכל רחבי הארץ לכיוון הכלא הצבאי, ומשם יחזרו בנסיעה איטית במיוחד. המשתתפים יגיעו עם שלטי מחאה ומוזיקה, במה שמתוכנן להיות הפגנה נייחת-על-גלגלים שתשתק את הכבישים בסביבת הכלא.
כרגע אגודת ישראל היא הכוח המוביל מאחורי האירוע. עם זאת, נמסר כי קיימת אפשרות שגם דגל התורה תצטרף למהלך בהמשך. אם שתי המפלגות החרדיות הגדולות ייצאו יחד לדרכים, מדובר בעוצמת מחאה משמעותית שעלולה לשתק תנועה רחבה.
הרקע לאירוע הוא המשך המתיחות החריפה בין הציבור החרדי לבין הממשלה ומערכת הביטחון סביב גיוס בחורי הישיבות. בשבועות האחרונים נעצרו מספר חרדים שסירבו להתייצב לשירות צבאי, והם מוחזקים בכלא הצבאי. המחאה החדשה מהווה הסלמה נוספת בתגובה לכך.
שיטת השיירות האיטיות אינה חדשה בארסנל המחאה החרדית, אך העובדה שמדובר בתנועה מתואמת מכל רחבי הארץ לנקודה אחת עלולה לגרום לפקקים כבדים בכבישים המובילים לאזור הכלא. השעות הנבחרות, 16:00 עד 20:00, חופפות לשעות עומס שיאי ברחבי הארץ.
נכון לעכשיו לא ידוע אם הרשויות מתכוונות לפרוס כוחות לאורך מסלולי השיירות או להגביל את הגישה לאזור הכלא. פרטים נוספים על נקודות היציאה ומסלולי הנסיעה המדויקים צפויים להתברר בימים הקרובים.
אם האירוע אכן יצא לפועל בהיקף המתוכנן, עם שתי מפלגות חרדיות גדולות ורכבים שיוצאים בשיא תנועת הערב, הוא עשוי להיות אחד מאירועי המחאה החרדית הגדולים שנראו בתקופה האחרונה.
עוד לא אושרה הצטרפות רשמית של דגל התורה, וההחלטה הסופית על יציאת השיירות צפויה להינתן בימים הקרובים.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה