שני תושבי חברון בשנות ה-20 לחייהם נעצרו לאחר שנתפסו מנסים להבריח כ-90 ציפורים נדירות ומוגנות לשטח ישראל דרך הגבול המזרחי. המעצר בוצע במסגרת פעילות יזומה של שוטרי תחנת הבקעה ממרחב גלעד, בשיתוף פקחי רשות הטבע והגנים.
במהלך הפעילות זוהו ונתפסו כ-90 ציפורים ממינים שונים, מיוחדים ומוגנים על פי החוק. על פי החשד, ניסו השניים להעביר את הציפורים לתוך שטח המדינה שלא כחוק, תוך פגיעה בערכי טבע מוגנים.
שני החשודים נחקרו בחשד להברחת ערכי טבע מוגנים ובסיום החקירה נכלאו. ביום חמישי האחרון הובאו לדיון בבית המשפט, ומעצרם הוארך. בהמשך אותו יום הם הובאו לדיון נוסף לצורך הארכת מעצרם הנוספת.
משטרת ישראל הבהירה כי תמשיך לפעול יחד עם כלל גורמי האכיפה נגד הברחת בעלי חיים, ובפרט ציפורים מוגנות. לדבריה, מדובר בפגיעה ישירה בטבע, במגוון הביולוגי ובמאמצי השימור של מינים נדירים.
הפעולה הנוכחית מצטרפת לסדרת פעולות אכיפה לאחרונה בגבול המזרחי. רק לאחרונה סוכלה בו הברחה של חומרים החשודים כסמים מסוכנים, לצד הברחה של עשרות כלי נשק. הגבול המזרחי הפך בעת האחרונה לציר פעיל של ניסיונות הברחה מסוגים שונים.
הברחת ציפורים נדירות היא עבירה פלילית חמורה בישראל. ציפורים ממינים מוגנים אסורות לסחר ולהחזקה ללא היתר, וההברחה שלהן נושאת עונשי מאסר ממשיים. הסחר בציפורים נדירות נחשב לאחד הגורמים המרכזיים לפגיעה במגוון הביולוגי ברחבי העולם.
מעצר החשודים צפוי להמשיך להתברר בבית המשפט בימים הקרובים, כאשר המשטרה ורשות הטבע והגנים ממשיכות בחקירה.
שני תושבי חברון שנעצרו בניסיון להבריח עשרות ציפורים נדירות צפויים להמשיך להתברר בבית המשפט, כחלק מגל פעילות אכיפה הולך ומתרחב בגבול המזרחי.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה