נהג בן 38, תושב שכונת בית חנינא בירושלים, נעצר אתמול (ראשון) לאחר שנתפס מסיע תינוק בן 8 חודשים בין רגליו, ממש מתחת לגלגל ההגה. הפעוט לא היה מאובטח בשום התקן ריסון, והנהג עצמו נסע ללא חגורת בטיחות.
הבלשים שתפסו את הנהג פעלו במסגרת פעילות אכיפה סמויה בשכונה. הם הבחינו ברכב נוסע ועצרו אותו לבדיקה. בתא הנהג התגלה המחזה: הפעוט יושב בין רגלי הנהג, מתחת לגלגל ההגה, ללא כל אמצעי ריסון או אבטחה כנדרש בחוק.
רס"מ אלי מטלוב, מפקד יחידת ימ"ר את"ן מחוז ירושלים, אמר בתגובה: "מדובר בהתנהגות חסרת אחריות המעמידה בסכנה ממשית את חייו של תינוק חסר ישע. תינוק בן 8 חודשים חייב לשבת בהתאם להוראות החוק במושב עם התקני ריסון ייעודיים."
מטלוב הוסיף והסביר את הסכנה הממשית שבמצב: "במקרה של בלימה פתאומית או תאונת דרכים, התוצאות עלולות להיות קטלניות." לדבריו, משטרת ישראל רואה בחומרה עבירות תנועה המסכנות חיים, ותמשיך לפעול בנחישות נגד נהגים המגלים זלזול בבטיחות ילדיהם ובביטחונם של כלל משתמשי הדרך.
על פי הדין הישראלי, תינוק בגיל זה חייב לנסוע בכיסא בטיחות מאושר המותאם לגילו ומשקלו, המוצמד לכיסא הרכב בהתקן ריסון ייעודי. נסיעה ללא כיסא בטיחות לילד מהווה עבירת תנועה, וקל וחומר כאשר הפעוט יושב בתא הנהג עצמו, בין רגלי הנהג.
נגד הנהג נרשמה הזמנה לדין בגין מכלול העבירות שביצע, ובהן נהיגה ללא חגורת בטיחות והסעת ילד ללא התקן ריסון חוקי. הפרשה תועדה במצלמות ונחשפת ברשתות החברתיות.
המשטרה לא מסרה אם ננקטו הליכים נוספים בעניין הפעוט, ולא פורסמו פרטים על מצבו של התינוק לאחר האירוע.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה