יומיים בלבד אחרי שסא"ל דור גדליה בן שמחון נפל בקרב בלבנון, מינה מפקד זרוע היבשה, האלוף נדב לוטן, מפקד חדש לגדוד 52. סא"ל ג' ייכנס לתפקידו בימים הקרובים.
סא"ל ג' הוא המפקד החמישי של גדוד 52 מאז פרוץ המלחמה באוקטובר 2023. הנתון הזה לבדו מספר את הסיפור של הגדוד בשנה וחצי האחרונות: ארבעה מפקדים לפניו נפצעו או נהרגו בקרב, וכעת הוא ניצב בראש היחידה.
סא"ל דניאל אלה פיקד על הגדוד בפרוץ המלחמה עד שנפצע ברפיח. את מקומו תפס יהודה שלו, שנפצע אף הוא קשה בג'אבליה באוקטובר 2024, באותה תקרית שבה נהרג המח"ט אל"מ אחסאן דקסה. המג"ד השלישי, אור יול, נפצע קשה לפני כחודשיים בלבנון. ועתה נפל בן שמחון.
סא"ל ג' מגיע לתפקיד עם ניסיון קרבי רב שצבר לאורך המלחמה. הוא החל את שירותו הצבאי בחטיבה 188, ועם פרוץ הלחימה שימש כקצין אג"ם בחטיבת האש 215. בהמשך עבר לתפקיד מפקד משל"ט בחטיבה הצפונית, ולחם ברצועת עזה.
בשנה האחרונה הקים סא"ל ג' את משל"ט ים המלח, המכונה גם "גדוד ניר 843". ההקמה של יחידה שלמה מאפס היא אתגר ניהולי וצבאי כבד, וניסיון זה ככל הנראה שקלל המפקדים בהחלטתם על המינוי.
סא"ל דור גדליה בן שמחון נפל בלחימה בלבנון לפני יומיים. הוא שירת במסירות לאורך כל תקופת המלחמה, וצילומים שפרסם דובר צה"ל תיעדו אותו לפני כניסת הגדוד ללבנון. מותו מוסיף שם נוסף לרשימה הכואבת של מפקדים שגדוד 52 איבד מאז שפרצה הלחימה.
גדוד 52 פועל בשנה וחצי האחרונות על פני כמה זירות, כולל רצועת עזה ולבנון. העובדה שחמישה מפקדים עברו בראשו מלמדת על עצימות הלחימה שהגדוד חווה, ועל הקושי לשמר רצף פיקודי בתנאי מלחמה ממושכת.
המינוי נכנס לתוקף בימים הקרובים, כשסא"ל ג' ייטול פיקוד על גדוד שעבר שנה וחצי של לחימה רצופה ואיבד לא מעט מחבריו הבכירים.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה