נקודה
תל אביב
שמיים בהירים
25°
ירושלים 21°
חיפה 25°
באר שבע 24°
אילת 32°
מדורים
שימושי PLUS

לראשונה מאז ההתנתקות: 40 תלמידי ישיבה חזרו ליישוב המפונה גנים

עשרות תלמידים מהשלוחה החדשה של ישיבת "בני דוד" ערכו סיום מסכת ביישוב שפונה בצפון השומרון. ראש המועצה דגן: "עושים היסטוריה"

מערכת נקודה
מערכת נקודה
ז' תמוז התשפ"ו
לראשונה מאז ההתנתקות: 40 תלמידי ישיבה חזרו ליישוב המפונה גנים
צילום: AI

21 שנה אחרי הפינוי, חזרה הפעם הראשונה: כ-40 תלמידים של השלוחה החדשה של הישיבה הגבוהה "בני דוד" קיימו ביום שני יום גיבוש ביישוב גנים שבצפון השומרון, ובמהלכו נערך שם סיום מסכת - הראשון במקום מאז פינוי היישוב ב-2005 במסגרת תוכנית ההתנתקות.

בין המשתתפים היו בוגרי כיתות י"ב שסיימו לאחרונה את לימודיהם בתיכון, וצפויים להוות את מחזור המייסדים של הישיבה החדשה. לצידם השתתפו תלמידים ותיקים יותר, שיפתחו בגנים את שנות הלימודים ב' ו-ג' שלהם.

רגע השיא של היום הגיע כאשר תלמיד הישיבה מתן כהן ערך סיום מסכת חגיגי במרחבי היישוב. האירוע סימל עבור רבים מהנוכחים את ראשית החזרה לאחד מארבעת יישובי צפון השומרון שנעקרו בתוכנית ההתנתקות.

הישיבה החדשה תפעל תחת המטרייה של הישיבה הגבוהה "בני דוד" בעלי, שבראשות הרב יהודה סדן. בראש השלוחה בגנים יעמוד הרב נריה בולק, שחלק עם התלמידים את תחושותיו מהיום: "ברוך ה', זכינו לעלות היום עם כ-40 תלמידים ליישוב גנים לקראת פתיחת הישיבה בא' באלול. עסקנו בגיבוש החבורה ובהיכרות עם החזון הרוחני של בית המדרש החדש. בעזרת ה' נפתח את שערי בית המדרש ונצמיח מקום של תורה שיהיה מקור אור וברכה לצפון השומרון המתחדש".

אל התלמידים הצטרף גם ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, שנשא דברים נרגשים בפני הקבוצה: "תזכרו את הבוקר הזה, אתם עושים היסטוריה. 21 שנה אחרי הגירוש אנחנו עומדים כאן ומקיימים את השבועה שנשבענו לחזור לצפון השומרון. אנחנו לא רק בונים בתים ויישובים, אנחנו בונים על יסודות אדירים של תורה וערכים".

דגן לא הסתפק בכך ופירט גם את חזונו לעתיד המקום: "כאן בגנים תקום ישיבה לתפארת שתוסיף אור גדול לכל האזור, ולצידה יישוב גדול ומשגשג. אנחנו נחושים להביא לכאן משפחות רבות ולהפוך את החזרה לצפון השומרון למציאות של אל חזור. הדור הזה זוכה להיות חלק מהתיקון ההיסטורי הזה".

יום הגיבוש הנוכחי הוא חלק ממהלך רחב יותר להקמת מוסדות חינוך ותורה בצפון השומרון, שנועד לשמש עוגן קהילתי לתושבים שיתיישבו באזור. בכוונת יוזמי הפרויקט להביא למקום משפחות רבות ולהפוך את גנים לקהילה פעילה ומשגשגת.

הישיבה השלוחה בגנים צפויה לפתוח רשמית את שעריה בא' באלול, שחל השנה בסוף אוגוסט.

יום הגיבוש בגנים מסמן את ראשית חידוש הנוכחות היהודית ביישוב שעמד ריק יותר משני עשורים, עם פתיחת הישיבה המתוכננת בסוף הקיץ.
ישיבה בגנים פינוי יישוב גנים שומרון בני דוד בעלי יום גיבוש תלמידים

תגובות

רגע, שקט פה מדי

דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה