אדם נהרג היום (שלישי) מירי של כוחות צה"ל בעיירה נבטיה אל-פוקא שבדרום לבנון. שניים נוספים נפצעו בתקרית. כך מסרה ההגנה האזרחית הלבנונית.
על פי הדיווחים, חיילים פתחו באש לעבר קבוצת אנשים שהיו ליד דחפור שפעל לפינוי דרך באזור. סוכנות הידיעות הממלכתית של לבנון היא שדיווחה לראשונה על הפתיחה באש, ופרטי הפצועים הנוספים הגיעו מערוץ אל-ג'זירה.
על פי הדיווחים הלבנוניים, בתקרית נהרגו שניים לפחות ועוד שניים נפצעו. מדובר בתקיפה הישראלית הראשונה בלבנון לאחר שלוש יממות שלמות שחלפו ללא כל פעילות כזו, מה שהפך את האירוע לבולט במיוחד בעיני התקשורת הלבנונית.
התקרית התרחשה באזור שבדרום לבנון, שם ממשיכים כוחות צה"ל לפעול גם בשבועות האחרונים, חרף הסכם הפסקת האש שנכנס לתוקף בין ישראל לחיזבאללה. לצד הדיווחים על ההרוג בנבטיה אל-פוקא, נמסר גם על ירי טנקים ישראלים באזור כפר חדאת'א שבדרום לבנון.
על פי הדיווחים, האנשים שנפגעו לא היו לוחמים, אלא אזרחים שנכחו ליד ציוד לפינוי הדרכים. לא נמסרו בשלב זה פרטים נוספים לגבי זהות ההרוג או הנסיבות המדויקות שהובילו לפתיחה באש.
צבא ישראל לא פרסם עד כה תגובה רשמית לאירוע.
פרטים נוספים על התקרית, לרבות זהות ההרוג ונסיבות מדויקות, צפויים להתברר בהמשך היום.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה