גרמניה שקועה בכאוס תחבורתי חסר תקדים. חברת הרכבות הלאומית דויטשה באן עצרה אמש (יום שלישי) את תנועת כלל הרכבות בגרמניה בבת אחת, בעקבות תקלה חמורה במערכת הקשר הדיגיטלית של הרשת. עשרות אלפי נוסעים נמצאים בתחנות ברחבי המדינה, ואף אחד לא יודע מתי הרכבות יחזרו לנסוע.
הסיבה לעצירה הדרמטית: קריסה של מערכת הקשר הרכבתי הדיגיטלי, המכונה ג'יאס-אם-אר, שהיא מערכת הקשר הסלולרית המיוחדת לרכבות. מדובר בכלי התקשורת המרכזי שמאפשר לנהגי הרכבות לדבר עם מרכזי הבקרה ועם צוותי התפעול. ברגע שהמערכת קרסה, לא ניתן היה להמשיך להפעיל את הרכבות בבטחה.
"כל הרכבות עצורות כרגע בתחנות," מסרה דויטשה באן בהודעה רשמית. החברה הבהירה כי הטכנאים שלה עובדים "בלי הפסקה" כדי לאתר את הבעיה ולתקן אותה, וציינה כי מקור התקלה אותר, אך לא מסרה פרטים נוספים על הסיבה.
רכבות רבות נעצרו בדיוק במקום שבו נמצאו ברגע קריסת המערכת, חלקן בתחנות מרכזיות וחלקן בתחנות קטנות. הנוסעים התבקשו שלא להגיע לתחנות הרכבת ולחפש חלופות תחבורה אחרות עד להודעה חדשה. דויטשה באן הודיעה שתחלק לנוסעים התקועים שוברי מונית ושוברי לינה במלון, ותנסה לספק תחבורה חלופית ככל שיתאפשר.
"דויטשה באן מתנצלת בפני הנוסעים על המצב," נכתב בהודעת החברה. ההתנצלות הרשמית מגיעה על רקע שיבוש שעלול לפגוע בתדמית הרכבות הגרמניות, שנחשבות לאחד ממנועי הגאווה הלאומית גרמניה.
גרמניה מפעילה אחת מרשתות הרכבות הצפופות והעמוסות באירופה, עם עשרות קווים בין-עירוניים ומיליוני נסיעות בחודש. השבתה ארצית מלאה של המערכת נחשבת לאירוע חריג ביותר, עם השלכות מיידיות על מאות אלפי נוסעים, על הפעילות העסקית ועל התיירות בכל רחבי המדינה.
נכון לשעה זו לא ברור האם מדובר בתקלה טכנית רגילה בלבד, או שמא מאחורי הקריסה עומד מתקפת סייבר. הרשויות הגרמניות טרם פרסמו כל עמדה בנושא, ולא נמסרו פרטים על מקור הכשל מעבר לאמור בהודעת החברה. לא דווח על נפגעים כתוצאה מהאירוע.
דויטשה באן לא ציינה מועד שבו צפויה תנועת הרכבות להתחדש, ונוסעים ברחבי גרמניה ממתינים לעדכון רשמי נוסף מהחברה.
השיבוש הוגדר כאחד החמורים שידעה מערכת הרכבות הגרמנית בשנים האחרונות, ומרכזי הבקרה ממשיכים לעבוד על שיקום המערכת.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה