כוחות צה"ל וחיל האוויר תקפו הבוקר (רביעי) שני מחבלים חמושים מארגון הטרור חיזבאללה, לאחר שזוהו ברכס עלי טאהר בסמוך למרחב הביטחוני. המחבלים היוו איום על כוחות צה"ל הפועלים באזור, ולפי הדיווחים חוסלו בתקיפה.
כוחות סיירת גבעתי, הפועלים ברכס עלי טאהר, הם שזיהו את שני המחבלים החמושים. מיד לאחר הזיהוי, חיל האוויר והכוחות בשטח תקפו את המחבלים להסרת האיום המיידי.
בצה"ל הדגישו כי מדובר בהפרה נוספת של הסכם הפסקת האש מצד חיזבאללה. זה אינו האירוע הראשון מסוגו שבו מחבלי הארגון מתקרבים למרחב הביטחוני ומאיימים על כוחות ישראליים הפועלים בשטח לבנון.
בהודעה רשמית של צה"ל נמסר: "צה"ל לא יאפשר לארגון הטרור חיזבאללה לפגוע באזרחי מדינת ישראל ובכוחות צה"ל, וימשיך לפעול להסרת איומים מיידים."
רכס עלי טאהר הוא אחד האזורים שבהם פועלים כוחות ישראליים במסגרת המרחב הביטחוני בדרום לבנון. הכוחות פועלים שם כחלק מהסדרת המצב הביטחוני בעקבות הפסקת האש שנכנסה לתוקף, ואירועים של התקרבות מחבלי חיזבאללה אל הכוחות ממשיכים להתרחש.
האירוע של הבוקר מדגיש את המתח המתמשך בין ישראל לחיזבאללה על הקו, גם בתקופת הפסקת האש. צה"ל מציין כי בכל פעם שמזוהה איום מיידי על כוחותיו, הוא פועל לסלקו, ללא קשר למצב המדיני.
בהמשך היום צפויים עדכונים נוספים מהצבא בנוגע לאירוע ולמצב הביטחוני ברכס עלי טאהר.
כוחות ישראליים ממשיכים לפעול בדרום לבנון ולהגיב לאיומי חיזבאללה, תוך שצה"ל מדגיש שלא יהסס לתקוף בכל פעם שמחבלי הארגון יאיימו על חייליו או על אזרחי ישראל.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה