שווייץ סיימה את שלב הבתים במקום הראשון בבית 2 של מונדיאל 2026, אחרי שגברה על קנדה בתוצאה 2:1 בוונקובר. בו זמנית, בוסניה ניצחה את קטאר 3:1 והעפילה גם היא לשלב הנוקאאוט. קטאר נפלטת מהטורניר.
שווייץ פתחה את שלב הבתים בצורה מאכזבת - תיקו 1:1 מול קטאר שהפיל על הנבחרת ביקורת לא קטנה. אבל הערב הם תיקנו את הרושם בצורה הכי ברורה שיש: ניצחון על קנדה, המארחת, על מגרשה שלה, וסיום ראשון בבית. זה לא היה פשוט, אבל השווייצרים עשו את מה שצריך.
קנדה, שרשמה בסיבוב הקודם ניצחון היסטורי ראשון שלה בתולדות הגביע, 6:0 על קטאר, ספגה הערב הפסד וסיימה שנייה בבית עם 4 נקודות. אבל ההפסד לא הדיח אותה: קנדה עולה לשלב הנוקאאוט ותפגוש את השנייה בבית 1.
בוסניה, מצידה, הכניסה 3 שערים לרשת קטאר וסיימה שלישית בבית. המקום השלישי מספיק כדי להמשיך הלאה במונדיאל 2026, שכן הפורמט הנוכחי של הטורניר מאפשר למספר נבחרות שלישיות לעבור לשלב הנוקאאוט.
קטאר, המארחת של המונדיאל הקודם ב-2022, סוגרת את הטורניר בלי נקודה אחת. שני הפסדים, גם לשווייץ וגם לבוסניה, ופריצה אכזרית ב-6 שערים מול קנדה, הם התמונה שתישאר מהקמפיין של קטאר במונדיאל 2026.
שווייץ, שסיימה ראשונה, תפגוש בשלב הנוקאאוט אחת הנבחרות שיסיימו במקום השלישי בבתים האחרים. מדובר בהגרלה פחות נחשקת מאשר פגישה עם שנייה, אבל שווייץ כבר הוכיחה שהיא יודעת להתמודד עם לחץ.
שלושת הנבחרות שעברו מבית 2 יחכו כעת לתוצאות שאר הבתים, כדי לדעת עם מי הן נפגשות בשלב הנוקאאוט. הדרמה האמיתית של מונדיאל 2026 עוד לפנינו.
שלוש נבחרות מבית 2 עולות לשלב הנוקאאוט, וכעת הכל תלוי בתוצאות שאר הבתים שיקבעו את מפת ההתמדויות.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה