רס"ר (במיל') באסל סויד, בן 32 מפקיעין, נהרג הלילה שבין רביעי לחמישי בתאונה מבצעית בדרום לבנון. האירוע התרחש סביבות השעה 22:50 במרחב הכפר רב א-תלתין, כאשר כלי רכב צבאי שבו נסע סויד התהפך תוך כדי פעילות מבצעית של כוחות צה"ל. הדבר הותר לפרסום בבוקר חמישי. לפי הדיווחים, סויד נהרג בתאונה מבצעית של התהפכות כלי רכב. הצבא הודיע על מותו לאחר שמשפחתו עודכנה.
סויד שירת כנהג בגדוד 75, עוצבת "סער מגולן" (7). הוא בן 32 ומוצאו מהעיירה פקיעין בצפון הארץ.
סויד גויס למילואים וצורף לכוחות הפועלים בזירה הצפונית. גדוד 75, שבו שירת, פועל תחת עוצבת סער מגולן - חטיבת השריון 7, אחת מהחטיבות הוותיקות בצבא - ומוצב בין הכוחות הפועלים בדרום לבנון.
הרכב התהפך בעת שכוחות צוות הקרב החטיבתי גולני פעלו באזור רב א-תלתין. הסיבה המדויקת להתהפכות טרם הובהרה, וצה"ל מתחקר כעת את נסיבות האירוע. ממצאי התחקיר צפויים להתפרסם בהמשך.
פקיעין, עיירה בגליל המערבי, היא אחת הקהילות המעורבות בצפון הארץ, הידועה בתרומתה לצבא לאורך השנים. נפילתו של סויד מצטרפת לרשימה הכואבת של בני הצפון שנהרגו במהלך הלחימה בלבנון.
באותו האירוע נפצע לוחם נוסף באורח בינוני. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים בישראל, ומשפחתו עודכנה בפרטי האירוע.
התאונה המבצעית הזו מדגישה את הסכנות שאינן תמיד כדורים ופגזים. חלק לא מבוטל מהנפגעים בפעילות מבצעית נובע מתאונות רכב בשטח לחימה, שהם נסיעות לחץ, שטח קשה, ראות ירודה ופעילות לילית. זהו מחיר שמשלמים גם כשאין אויב מולך ישירות.
צבא ישראל ממשיך לפעול בדרום לבנון, לאחר שנחתם הסכם הפסקת האש עם חיזבאללה בנובמבר 2024. הפעילות הנוכחית כוללת מבצעים שוטפים באזורים שונים בדרום לבנון כחלק מהמאמץ לאכוף את תנאי ההסכם ולמנוע את חזרת חיזבאללה לצפון הגבול.
יהי זכרו של רס"ר באסל סויד ברוך.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה