נוגה בנאי, בתו של המוזיקאי המנוח מאיר בנאי, השיקה הבוקר את מיני-האלבום הראשון שלה. ה-EP כולל חמישה שירים מקוריים שכתבה והלחינה בעצמה, ומגיע כמה חודשים אחרי שבפברואר שחררה את הסינגל הראשון שלה, "החוצה".
נוגה היא בת 31 מירושלים, ואחותו של המוזיקאי נועם בנאי. המיני-אלבום נקרא גם הוא "החוצה", על שם הסינגל הפותח.
"לפני קרוב לעשור אבא שלי, שחי ונשם מוזיקה, נפטר", סיפרה נוגה. "בשבילי זה היה קצת סוף העולם. המוזיקה הייתה בשבילי עוגן שלא מצאתי בשום מקום אחר באותה תקופה. מקום לכאוב, לכעוס, להתבטא בלי לחשוב על השלכות, להתגעגע, לא להיות לבד, להרגיש חזקה בתוך מקום מאוד חלש, להיות שונה בלי להרגיש חריגה."
היא גם תיארה איך הגיעה למוזיקה: "זה התחיל בכתיבה שוטפת במחברות, המשיך בלגעת בפסנתר, התנקז להלחנת ג'יבריש ומשם קיבל צורה של שירים. היום אני מוציאה חמישה מהם. חמישה שירים שמספרים סיפורים שלא הצלחתי לדבר."
המשפחה לא נשארה בצד. את שני השירים "החוצה" ו"מי קטן יותר" הפיקו דודה אביתר בנאי יחד עם המפיק תמיר מוסקט. את השירים "אחרת" ו"עד שניזכר" ליווה בן דודה שמואל בנאי, ואת השיר "מילים" הפיק המוזיקאי דודו טסה. כולם גם ניגנו ועשו קולות באלבום.
נוגה לא התחמקה מהשאלה שכולם חשבו עליה - מה זה אומר לצאת לאור כשהשם שלך הוא בנאי. "להיות בת למשפחת בנאי זה כמו עשרה טון זהב", אמרה. "זו ברכה שמגיעה עם משקל. לא בוערת בי קריירה מוזיקלית, אבל בוער בי מקום שמחפש ביטוי, כנות, פגיעות, שינוי, גבולות, תנועה."
יש משהו מרגש בזה. ילדה שאיבדה את אביה, ומצאה דרך לחזור אליו דרך המוזיקה שהוא כל כך אהב.
המיני-אלבום זמין כעת להאזנה בפלטפורמות הדיגיטליות.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה