ישראל נסוגה מחלקים ברצועת הביטחון בדרום לבנון, כך דיווח היום (חמישי) גורם רשמי בכיר במחלקת המדינה האמריקנית. על פי הדיווח, בעקבות הנסיגה הישראלית ייכנס צבא לבנון ויתפרס באזורים שהתפנו.
הגורם האמריקני הגדיר את הנסיגה כ"מחווה של רצון טוב" מצד ישראל כלפי ממשלת לבנון. מדובר בצעד שמסמן שינוי בשטח, שבועות לאחר שישראל החזיקה בשטחים אלו.
בישראל טרם הגיבו באופן רשמי לדיווח. אולם תמונה מורכבת יותר עולה מהשטח עצמו: כוחות ישראליים שפועלים באזור מסרו כי "לא קיבלנו שום הנחייה לזוז מהמרחב בו אנו עומדים". הפער בין הדיווח האמריקני לבין הדיווחים מהשטח טרם הובהר.
רצועת הביטחון בדרום לבנון הפכה לאחת הנקודות השנויות במחלוקת ביישום הסכם הפסקת האש בין ישראל ללבנון. ישראל החזיקה בנקודות שונות לאורך הרצועה, תוך עימותים דיפלומטיים חוזרים עם ביירות ועם גורמים בינלאומיים שדרשו את יישום ההסכם במלואו.
צבא לבנון, שנמנע בשנים האחרונות מלהתפרס בחלקים גדולים מדרום המדינה בשל נוכחות חיזבאללה, אמור על פי הדיווח להיכנס לאזורים שישראל מתפנה מהם. מהלך כזה ייחשב לצעד משמעותי ביישום ההסכם שנחתם בין הצדדים.
הדיווח הגיע לראשונה דרך גורמים אמריקניים ולא דרך הצהרה ישראלית רשמית, דבר שמעיד על הרגישות הפוליטית הכרוכה בנסיגה. עד כה לא פרסמה ממשלת ישראל כל הודעה בנושא, ולא ברור אם ומתי היא מתכוונת לעשות כן.
ההתפתחות צפויה לעלות על סדר היום הדיפלומטי בין ישראל לבין האמריקנים, שהיו מעורבים בגיבוש הסכם הפסקת האש ומלווים את יישומו. כל עוד ממשלת ישראל לא מאשרת את הנסיגה רשמית, נותר אי-הבהירות לגבי היקפה ותנאיה.
ישראל טרם אישרה רשמית את הנסיגה, ומשרד הביטחון ומשרד החוץ לא פרסמו כל תגובה עד שעת הדיווח.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה