שישה מחבלים מארגון חיזבאללה חוסלו היום (חמישי) בדרום לבנון, לאחר שזוהו כמאיימים על כוחות צה"ל הפועלים במרחב הביטחוני. האירועים התרחשו בשני מוקדים שונים, ובשניהם הגיב צה"ל במהירות באש ישירה ובתקיפות מן האוויר.
באירוע הראשון, כוחות צוות הקרב החטיבתי של גולני, הפועלים בפיקוד אוגדה 36 באזור זוטר א-שרקייה, זיהו חמישה מחבלים של חיזבאללה שהיוו איום על הכוחות הישראלים בשטח. מיד עם הזיהוי, חיל האוויר ביצע תקיפה ובמקביל ירו הכוחות בשטח לעבר המחבלים. כל חמשת המחבלים חוסלו.
באירוע שני ונפרד, כוחות צוות הקרב של חטיבת הקומנדו, הפועלים ברכס עלי טאהר, זיהו מחבל חמוש של חיזבאללה שהיווה אף הוא איום על הכוחות הישראלים הנמצאים במרחב הביטחוני. גם הוא חוסל לאחר תגובה מהירה של הכוחות בשטח.
לפי הדיווחים, כוחות צה"ל פועלים ברכס עלי טאהר ומונעים באופן פעיל ממחבלי חיזבאללה לצאת מהתשתיות התת-קרקעיות שהם מסתתרים בהן, וכן למנוע מהם חופש תנועה במרחב הרכס. ההנחה המבצעית היא שהארגון מנסה לנצל את התשתיות התת-קרקעיות כדי להתאושש ולחדש פעילות מבצעית.
שני האירועים מצטרפים לדפוס פעולה שחוזר על עצמו בדרום לבנון בתקופה האחרונה - כוחות צה"ל מזהים איומים בזמן אמת ומגיבים במהירות, תוך שימוש משולב בכוחות קרקעיים ובחיל האוויר. הדגש הוא על הסרת האיום ברגע הזיהוי, ללא המתנה.
כוחות צה"ל ממשיכים לפעול בתוך המרחב הביטחוני בדרום לבנון, כחלק מהמאמץ לשמור על הישגי המלחמה ולמנוע מחיזבאללה לבנות מחדש את יכולותיו באזורים הגובלים עם ישראל.
צה"ל לא פרסם עדכון נוסף בנוגע למצב הכוחות בשטח, והפעילות המבצעית בדרום לבנון נמשכת.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה