נקודה
תל אביב
מעונן חלקית
27°
ירושלים 21°
חיפה 27°
באר שבע 25°
אילת 27°
מדורים
שימושי PLUS

נתב"ג שובר שיא: 75 אלף נוסעים היום, ומטוסי הצבא האמריקאי עוזבים

לראשונה מאז פרוץ "שאגת הארי" נרשמת תנועת נוסעים שיא בשדה - ויולי צפוי להביא עוד 2 מיליון נוסע, גידול של 25%

יעל מנור
יעל מנור
י"א תמוז התשפ"ו
נתב"ג שובר שיא: 75 אלף נוסעים היום, ומטוסי הצבא האמריקאי עוזבים
נתב"ג שובר שיא: 75 אלף נוסעים היום, ומטוסי הצבא האמריקאי עוזבים

נמל התעופה בן גוריון רושם היום, יום חמישי, את יום הנוסעים העמוס ביותר שלו מאז פרוץ מבצע "שאגת הארי" - לפני כארבעה חודשים. מעל 75 אלף נוסעים צפויים לעבור בשערי השדה בטיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות, בסימן ברור לכך שתעשיית התעופה הישראלית חוזרת לפעילות מלאה.

לא מדובר רק בנתון חד-פעמי. בחודש יולי צפויים לעבור בנתב"ג מעל 2 מיליון נוסעים - גידול של כ-25% בתנועת הנוסעים הבינלאומית בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הנתונים הללו אינם מובנים מאליהם, על רקע החודשים הסוערים שעבר השדה.

הבשורה הגדולה היא לא רק במספרים, אלא בסיבה שאפשרה אותם. לפי הדיווחים, בחודשים האחרונים חנו בנתב"ג כ-74 מטוסי תדלוק אמריקאיים, לצד כ-20 מטוסים נוספים בשדה התעופה רמון. המטוסים הפכו בפועל את שטחי השדה הישראלי לבסיס תעופה אמריקאי. הם תפסו חניות שמיועדות למטוסי נוסעים אזרחיים, ועוררו חשש ממשי בקרב גורמי התעופה שבעונת הקיץ - כשנתב"ג אמור לפעול בשיא הקיבולת - פשוט לא יהיו מספיק מקומות חניה. התוצאה האפשרית: ביטולי טיסות המוניים.

בימים האחרונים החל פינוי חלק ממטוסי התדלוק לשדות תעופה אחרים באזור, בהם קטאר ומדינות נוספות במפרץ. ישראל פועלת מול הגורמים האמריקאיים לצמצום נוסף של מספר המטוסים החונים בנתב"ג, כדי שהנמל יוכל לחזור לייעודו המרכזי - המראות ונחיתות של טיסות נוסעים סדירות.

שרת התחבורה מירי רגב אמרה: "פעלנו ואנו ממשיכים לפעול כדי לאפשר שמיים פתוחים לקראת הקיץ ולתת מענה לביקושים ההולכים וגדלים לטיסות מישראל ואליה. ההיערכות כוללת עבודה אינטנסיבית מול כלל הגורמים הרלוונטיים, ובכלל זה פינוי חלק המטוסים האמריקאיים מנתב"ג." יושב-ראש רשות שדות התעופה, אלוף במילואים יפתח רון טל, הוסיף: "הנתונים משקפים את התעצמות הפעילות התעופתית בישראל ואת האמון המחודש של הציבור ושל חברות התעופה הבינלאומיות."

מנכ"ל רשות שדות התעופה שרון קדמי ציין: "רשות שדות התעופה השלימה היערכות מקיפה בכלל מערכי השירות, הביטחון, הבידוק והתפעול, במטרה לאפשר לנוסעים חוויית שירות יעילה, בטוחה ומהירה ככל הניתן. אנו פועלים במציאות ביטחונית מורכבת, לצד מאמצים מתמשכים להגדלת הקיבולת התפעולית של נתב"ג."

חלק מרכזי מהיערכות לקיץ הוא החזרת טרמינל 1 לפעילות. החל מ-28 ביוני יחודשו הטיסות הפנים-ארציות מהטרמינל, וב-1 ביולי יחזרו גם הטיסות הבינלאומיות. פתיחת הטרמינל נועדה להגדיל את הקיבולת התפעולית הכוללת של השדה ולמנוע עומסים בלתי נסבלים בטרמינל 3.

לנוסעים שמתכננים לטוס בשבועות הקרובים, רשות שדות התעופה מפרסמת מספר המלצות ברורות: לבצע צ'ק-אין מראש עוד מהבית, לוודא מבעוד מועד מאיזה טרמינל יוצאת הטיסה, להגיע לנתב"ג שלוש שעות לפני מועד הטיסה ולהתעדכן ישירות מול חברת התעופה לגבי שינויים אפשריים.

בשבועות הקרובים יימשך המגעים עם הצד האמריקאי להמשך פינוי מטוסי התדלוק מנתב"ג, ורשות שדות התעופה תפעיל את טרמינל 1 במלואו החל מאוגוסט - בניסיון לשמור על זרימה תקינה גם בשיא העומסים של עונת הקיץ.
נתבג טיסות בינלאומיות מטוסי תדלוק אמריקאיים פינוי מטוסים מירי רגב

תגובות

רגע, שקט פה מדי

דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה