נקודה
תל אביב
שברי ענן
30°
ירושלים 24°
חיפה 30°
באר שבע 28°
אילת 30°
מדורים
שימושי PLUS

המו"מ בין ישראל ללבנון בוושינגטון הוארך ליום רביעי ברציפות

השגרירות בוושינגטון הודיעה על המשך הדיונים בתיווך אמריקאי. הצדדים שומרים על חשאיות מוחלטת, אך ההארכה מעידה על התקדמות

מערכת נקודה
מערכת נקודה
י"א תמוז התשפ"ו
המו"מ בין ישראל ללבנון בוושינגטון הוארך ליום רביעי ברציפות
שיחות ישראל-לבנון בוושינגטון נמשכות ליום רביעי

המשא ומתן בין ישראל ללבנון, המתקיים בוושינגטון בתיווך ארצות הברית, לא הסתיים בלוח הזמנים המקורי - ויימשך ביום חמישי, ה-26 ביוני, ליומו הרביעי ברציפות. שגרירות ישראל בוושינגטון הודיעה על כך, תוך שציינה שהדיונים הוארכו בשל התקדמות השיחות.

מדובר בהתפתחות משמעותית: כאשר שיחות מוארכות שוב ושוב, זה מלמד שהצדדים לא הגיעו להסכם - אבל גם שאיש לא נטש את השולחן. שני הצדדים ממשיכים לדון, והאמריקאים ממשיכים לגשר.

עד כה שמרו ישראל, לבנון וגורמי התיווך האמריקאים על אטימות מלאה לגבי תוכן השיחות. לא נמסרו פרטים על הנושאים שעל הפרק, על מחלוקות פתוחות או על נקודות שבהן הצדדים קרובים להסכמה.

הארכת הדיונים ליום נוסף מעידה על כך שהמשא ומתן מורכב יותר ממה שהוצג בפתיחתו. שלושה ימי דיונים כבר חלפו ועוד לא הגיעו לסיום - דבר שמלמד שעל הפרק עומדות שאלות שאינן פשוטות ליישוב.

ישראל ולבנון לא מנהלות יחסים דיפלומטיים ישירים, ולכן תפקיד התיווך האמריקאי הוא קריטי לניהול כל שיחה ביניהן. ברקע הדיונים עומד המצב הביטחוני בגבול הצפוני, שהיה סלע המחלוקת המרכזי בין שתי המדינות בשנים האחרונות.

כרגע לא ידוע מה יהיה לוח הזמנים של יום הדיונים הרביעי, האם יהיו הצהרות בסיומו, ומה קורה אם גם מחר לא יסתיים המשא ומתן בהסכם.

העולם ממתין לראות אם יום הדיונים הרביעי יביא לפריצת דרך - או לעוד הארכה.
ישראל לבנון משא ומתן וושינגטון תיווך אמריקאי

תגובות

רגע, שקט פה מדי

דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה