מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם הכריז היום בנאום מרכזי לרגל העאשוראא כי הארגון הצליח לשבור את מה שכינה "הפרויקט האמריקאי-ישראלי" ודרש מישראל לסגת ללא תנאים וללא הגבלות מכל אדמת לבנון. הנאום נישא ביום העשירי לחודש מוחרם, שנחשב לאחד האירועים הדתיים המרכזיים בעולם השיעי.
צילום: צילום: Sayyed Mahmoud Hoseini / CC BY 4.0 / ויקימדיה קומונס"אנו מכריזים זאת בבירור: שברנו את הפרויקט האמריקאי-ישראלי ונכנסנו לשלב חדש", הכריז קאסם בנאומו. לדבריו, ארצות הברית וישראל שאפו למחוק את קיומה של איראן באמצעות החלפת המשטר ושליטה מלאה במדינה, אך נכשלו בכך. "הן האמינו שיוכלו לעשות זאת. איראן עמדה איתן", אמר.
קאסם הכריז כי מזכר ההבנות שנחתם לאחרונה אינו הישג אלא להפך - הכרזה רשמית על תבוסת ארצות הברית וישראל. לדבריו, איראן אינה רק שורדת אלא "מגבשת כיום את עתידה ואת עתיד האזור" כולו.
בנוגע ללבנון, הציב מזכ"ל חיזבאללה דרישות חדות: ישראל חייבת לסגת מכל סנטימטר של אדמת לבנון, ללא תנאים, ללא הגבלות וללא יוצאים מן הכלל. "אין נורמליזציה ואין ביטול של מצב האיבה, אין הישגים לישראל ואין נוכחות חלקית על אדמת לבנון", הדגיש קאסם בנחרצות.
קאסם הוסיף כי התוקפנות הישראלית בלבנון נכשלה בהשגת יעדיה, וכי ישראל אינה יכולה להציג כל הצלחה שהיא מהמבצע. לדבריו, הפעולות הצבאיות הישראליות לא הכריעו את הארגון ולא שינו את המציאות השלטת בשטח.
בסיום נאומו הדגיש קאסם כי "פלסטין תישאר המצפן שלנו" - ניסוח שבא להבהיר כי גם לאחר כל ההתפתחויות האזוריות, הארגון אינו מתכוון לוותר על מרכזיות הסוגיה הפלסטינית בתפיסתו האידיאולוגית.
הנאום נישא על רקע הסכם הפסקת האש בין ישראל לחיזבאללה ודיונים שוטפים על יישומו בשטח, כשכוחות ישראליים עדיין נמצאים בנקודות מסוימות בדרום לבנון. מנגד, הצבא הישראלי ממשיך להצביע על כך שחיזבאללה עדיין לא השלים את נסיגתו מאזורים שונים בגזרה.
נאום קאסם מגדיר מחדש את עמדת חיזבאללה ערב הדיונים הצפויים על יישום ההסכם וסדרי הנסיגה הישראלית מדרום לבנון.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה