תומכי חיזבאללה יצאו הלילה לרחובות הדאחיה בביירות ועצרו את התנועה באזור גשר אלמשרפיה, במחאה על ההסכם שנחתם בין לבנון לישראל. התיעוד שהגיע מהמקום מראה עשרות מפגינים החוסמים את הכביש ומבטאים את מחאתם בקול רם נגד ההסכם.
הדאחיה, הפרבר הדרומי של ביירות, נחשב למעוז של חיזבאללה ולבסיס התמיכה המרכזי שלו בלבנון. זהו השטח שספג חלק ניכר מהמתקפות האוויריות הישראליות במהלך הלחימה, ותושביו קשורים קשר הדוק לארגון.
המפגינים יצאו לרחובות לאחר שפרטי ההסכם החלו להתפרסם. ביטוי ציבורי של מחאה מסוג זה, גם בשטח שנשלט על ידי חיזבאללה, מדגים את הפער שבין הלחץ שהביא את ההסכם לחתימה ובין תגובת הציבור הקרוב לארגון.
נכון לשעות אלו, הכבישים באזור גשר אלמשרפיה חסומים לתנועה. לא נמסר מידע על אלימות, עימותים עם כוחות הביטחון הלבנוניים, או עצורים בשלב זה.
ההתפתחויות בביירות נצפות בתשומת לב, על רקע ההסכם שנחתם בין לבנון לישראל ושאלת יישומו בשבועות הקרובים.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה