תושבי היישוב בית אריה שבחטיבת בנימין שהו בבתיהם שעות ארוכות הלילה לאחר שהופעלה התרעה על חשש לחדירת מחבלים לתחום היישוב. בתום סריקות נרחבות שערכו כוחות הביטחון במרחב, הוכרז כי האירוע הסתיים וכי אין חשש לאירוע ביטחוני.
במהלך האירוע הועברו לתושבים הודעות רצופות מהחמ"ל המקומי, שהנחו אותם להישאר בפנים ולא לצאת. בשלב מסוים הודיעו הגורמים הביטחוניים כי הכוחות מתחילים לסרוק חצרות בתים בתוך היישוב עצמו. "ייתכן שתבחינו בכוחות הנכנסים לחצרות לצורך ביצוע הסריקות", נמסר לתושבים. "אנא הישמעו להנחיות הכוחות, המשיכו להישאר בבתים עד להודעה חדשה, ואפשרו להם לבצע את עבודתם ללא הפרעה".
כוחות הביטחון סרקו את המרחב ביסודיות לאורך שעות. בתום הסריקות נמסר רשמית כי לא אותרו חשודים ואין צורך בשינוי מצב השגרה. תושבי היישוב הורשו לחזור לשגרת חייהם.
בית אריה הוא יישוב הממוקם בחטיבת בנימין שבגדה המערבית, אזור שחווה בשנים האחרונות מספר אירועים ביטחוניים. הפעלת פרוטוקול הסגירה וההנחייה להישאר בבתים מהווה נוהל סטנדרטי במקרים של חשש לחדירת מחבלים ליישוב, ומאפשרת לכוחות לפעול ביעילות מבלי שאזרחים ייחשפו לסכנה.
האירוע הסתיים ללא נפגעים ומבלי שנמצאו עקבות לחדירה ממשית.
התושבים הורשו לחזור לשגרה לאחר שכוחות הביטחון השלימו את הסריקות וקבעו שאין כל סכנה.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה