כתב אישום הוגש היום נגד שלושה תושבי מזרח ירושלים בגין יידוי אבנים מגג בית מלון בירושלים לעבר מפגינים חרדים וכלי רכב שהיו בכביש הסמוך. האירוע אירע ב-1 ביוני 2026, ומשטרת מחוז ירושלים סיימה את החקירה לאחר שנאספו ראיות וגובו עדויות.
החקירה נפתחה בתחנת מוריה לאחר שהתקבל דיווח ותיעוד וידאו על האירוע. בתיעוד נראים הנאשמים מיידים אבנים לעבר המפגינים ולעבר הרכבים שנסעו באותה העת בכביש הצמוד למלון.
פרט מחמיר במיוחד עולה מהחקירה: אחת הנאשמים צולמה כשהיא שוברת סלע גדול על הגג במטרה לפצל אותו לאבנים קטנות יותר שקל לזרוק. המעשה מלמד על כוונה מתוכננת ומוכנות מראש לפגוע בנמצאים מתחת.
אחד הנאשמים הועסק במלון כמאבטח חמוש. על פי כתב האישום, הוא זה שפתח את הדלת המובילה לגג ואפשר לשני הנאשמים הנוספים לעלות אליו. לאחר מכן עמד בסמוך אליהם בזמן שהאבנים נזרקו, לא עשה דבר כדי לעצור אותם, ואף לא דיווח לגורם כלשהו על המתרחש.
על פי החקירה, התנהגותו של המאבטח מהווה הפרה ישירה של חובות התפקיד המוטלות עליו. מאבטח חמוש נדרש לפעול למניעת עבירות ולדווח עליהן, ובמקרה זה עשה את ההפך.
יחידת התביעות של מחוז ירושלים הגישה היום את כתב האישום לבית המשפט לאחר שגובשה תשתית ראייתית מלאה הכוללת עדויות, ממצאים מהזירה ותיעוד מצולם של האירוע.
שלושת החשודים נעצרו בעקבות החקירה. ההליך המשפטי בעניינם צפוי להתנהל בבית המשפט בירושלים בהמשך.
שלושת הנאשמים יתייצבו בבית המשפט בירושלים להמשך ניהול ההליך הפלילי נגדם.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה