סרן דוד חזות, מפקד מחלקה בגדוד 12 של חטיבת גולני, נהרג בלילה שבין שבת לראשון בהיתקלות עם מחבל חיזבאללה בדרום לבנון. הוא היה בן 21 בנופלו, תושב אשקלון, בנה היחיד של אמו גלית. לוחם נוסף מהכוח נפצע באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי.
ההיתקלות אירעה בסביבות השעה 2:00 לפנות בוקר, כאשר כוח מחטיבת גולני נכנס לסריקת מבנה בכפר דיר סיריאן, הנמצא בתוך רצועת הביטחון הישראלית בדרום לבנון, כחמישה קילומטרים מהגבול מול רכס רמים. על פי התחקיר הראשוני, מחבל חיזבאללה הסתתר בחדר המדרגות, המתין ללוחמים ופתח לעברם באש מטווח קצר. חזות נהרג בחילופי האש. לאחר ההיתקלות הצליח המחבל להימלט, ומצודו נמשך.
זמן קצר לאחר האירוע תקף חיל האוויר תשתיות של חיזבאללה בכפר דיר סיריאן כדי לשתק מקורות אש נוספים. כוחות צה"ל המשיכו בסריקות במרחב, אך המחבל טרם חוסל.
עם זאת, בתום סריקות וכתר נרחבים שבוצעו במרחב ההיתקלות, אותר המחבל כשהוא מסתתר במבנה סמוך לנקודת ההיתקלות המקורית. לוחמי גולני פתחו באש לעברו וחיסלו אותו, שעות ספורות לאחר נפילתו של חזות.
חזות גדל באשקלון ולמד בבית הספר אורט אפרידר. הוא איבד את אביו בגיל 16, כשהיה לידו ברגע שהאב קיבל דום לב. למרות שהיה בנה היחיד של אמו ויכול היה לוותר על שירות קרבי, בחר להתגייס ללחימה. "אמא שלו נלחמה בכל רמ"ח איבריה שהוא לא יתגייס לקרבי, אבל הוא נלחם ורצה את זה כל כך", סיפרה דודתו מורן פיירטאג. חזות סיים בהצטיינות מכינה קדם צבאית, עבר קורס מ"כים ולאחר מכן קורס קצינים, וביקש לשרת דווקא בגולני.
דודתו תיארה אדם שידע את הסיכון ועדיין בחר בו. "הוא סיפר שזה נורא קשה ושהם לא ישנים, אבל לא ישנים כדי להגן עלינו", אמרה. "הוא אמר תמיד שהוא שומר על חייליו ויעמוד לפניהם. כינו אותו דוד המלך, לוחם, איש משכמו ומעלה, אדם שכולו אור". לדבריה, כשלושה שבועות לפני נפילתו אמר לאמו שתמשיך בצוואה הלא כתובה שלו ותמשיך לחיות, גם אם לא יחזור הביתה.
לדוד הייתה בת זוג ותוכניות לעתיד. "הוא רצה להתחתן עם בת זוגו, להקים בית ולהביא ילדים לעולם", מסרה דודתו. "זה היה החלום שלו". פיירטאג הוסיפה: "הגיבור שלנו הוא עכשיו הגיבור של כל מדינת ישראל".
צה"ל הותיר את חזות לאחר מותו בדרגת סרן, לאחר ששירת בדרגת סגן. בהודעה שנמסרה נכתב: "צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה". ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שלחו תנחומים למשפחה: "דוד ז"ל, מהעיר אשקלון, היה מטובי בנינו. הוא הוביל באומץ את חייליו בחזית הקרב כדי להגן על אזרחינו ויישובינו מפני ארגון הטרור חיזבאללה".
ראש עיריית אשקלון תומר גלאם ספד: "העיר אשקלון מרכינה את ראשה וכואבת על נפילתו של סרן דוד חזות ז"ל, תושב העיר, מפקד מחלקה בגדוד 12 בחטיבת גולני, שנפל בקרב על הגנת המולדת בדרום לבנון. דוד הותיר אחריו אם ואחות ומשפחה קרועת לב. עיריית אשקלון תלווה את המשפחה בשעתה הקשה ותעמיד לרשותה את כל הסיוע הנדרש".
ההלוויה התקיימה ביום ראשון בבית העלמין באשקלון ובה נכח גם יושב ראש התנועה "ישר" גדי איזנקוט. כאלפיים איש ליוו את חזות בדרכו האחרונה. נפילתו מצטרפת לרשימה ארוכה של קרבות בדרום לבנון, לאחר שבשבוע שעבר הובאו למנוחות שבעה לוחמים נוספים שנפלו שם. המצוד אחר המחבל שפתח באש על הכוח, ושהצליח להימלט לאחר ההיתקלות, נמשך.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה