נדב חנציס משיק השבוע את אלבומו החדש "אופוריה" – פרויקט מוזיקלי בן שלושה שירים שיוצא ב-2 ביוני 2026 ומציב אותו בעמדה אמנותית בשלה ומגובשת יותר מאי פעם. האלבום, שנכתב בשיתוף עם טל קסטיאל ונוריאל ישר, מציג קולאז' רגשי של יחסים שמתפרקים לאיטם – בין זיכרון לשכחה, בין קירבה לניכור.
השיר הפותח, "אביצ׳י", נושא שם שאינו מקרי: הוא לקוח מרגע אינטימי שבו בני הזוג שוכבים יחד בחוף ומסתכלים לשמיים, ואחד מהם שואל מה יש שם למעלה. התשובה – "אולי אביצ׳י" – הופכת לסמל של תמימות שאבדה. השיר בנוי על גיטרות אקוסטיות וכלים אתניים שיוצרים אווירה מינימליסטית ומרגשת, ומילותיו מדברות על שני זרים שפעם היו הכל אחד לשני.
השיר השני, "אל תשחקי לי בלב", משנה קצב ומציג צד אפל ועירוני יותר – לילות מועדונים, וודקה, הודעות טקסט בחצות. חנציס מתאר דמות שאי-אפשר לשחרר ואי-אפשר להחזיק, ומסכם את התחושה במשפט ישיר וכואב: "רקדתי איתך ריקוד קצת מסוכן".
השיר השלישי, "כולי עלמה", חוזר לסאונד מזרחי-ים-תיכוני עם אנרגיה נמרצת יותר. הביטוי "נסיך מול דאמה" מסכם את הדינמיקה המורכבת שחנציס מתאר לאורך כל האלבום – רצון לאהוב, תחושת בגידה, וקריאה פשוטה: "שימי לב לא לפגוע לי בלב פעמיים".
ההפקה המוזיקלית של האלבום כולו נעשתה בידי נוריאל ישר (Nuri), שחתום גם על המיקס והמאסטרינג, ומייצר לחנציס מסגרת סאונד עשירה שעוברת בין פופ ישראלי עדכני לגוונים אתניים ומזרחיים. שיר "אל תשחקי לי בלב" הופק בשיתוף עם פן חזות (Penn), ומביא איתו אנרגיה אלקטרונית שמוסיפה שכבה נוספת לאלבום.
"אופוריה" הוא אלבום שמכיל בתוכו סתירה מכוונת: כותרתו מבטיחה אושר גבולי, אך תכניו מגוללים סיפור של עייפות רגשית ואהבה שנשחקת. זוהי בדיוק הנקודה החזקה שלו – הכנות שבה חנציס מסרב לעטוף את הכאב בצלופן, ובוחר להניח אותו חשוף, מילה אחר מילה.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה