עקיבא תורג'מן, אחד מהקולות הבולטים בפופ הישראלי, משיק היום (14.6.2026) את השיר "רוצה להיות טוב" – השיר הראשון מאלבומו הראשון הצפוי לצאת בקרוב. השיר, שנכתב על ידי עקיבא יחד עם צורית תורג'מן, מציב במרכז שאלות קיומיות על מה שנשאר מחיי אדם בסוף הדרך.
"רוצה להיות טוב" הוא שיר שמתאפיין בכנות פגיעה ובשפה פיוטית-אינטימית. הטקסט נע בין רגעי ילדות מחוספסים לבין רצון עז להיות אדם טוב יותר – לא מתוך שאיפה לכבוד או הצלחה, אלא מתוך בחירה פנימית. "לחשוב טוב, לדבר טוב, לעשות טוב" חוזר כמנטרה לאורך השיר, וביחד עם הפזמון "החושך נס מפני האור" מצטייר מסר של תקווה שקטה וצנועה.
ההפקה המוסיקלית, שיצאה תחת ידי מאור שושן, סתיו נחמיאס ועקיבא עצמו, מעניקה לשיר עומק אינסטרומנטלי שמשלב גיטרות אקוסטיות, קלידים וסאונד עכשווי. המיקס והמאסטרינג מקנים לשיר צליל ליטוש וחם גם יחד.
הקליפ, שבוים ונצלם על ידי אילן אזולאי, מוסיף ממד ויזואלי מכוון ומחושב לשיר. אזולאי, שגם ערך וצבע את החומר, בחר בשפה ויזואלית מינימליסטית המתמקדת בדמותו של עקיבא – כשהוא יושב על במה אדומה על רקע קירות בהירים, בודד ועם עצמו.
בהודעה לקהלו כתב עקיבא: "הרגע שבו אני סוף משתף אתכם ב'רוצה להיות טוב', השיר הראשון שלי מתוך אלבום חדש שאני עובד עליו כבר תקופה. ויש עוד המון שירים שכבר לא יכול לחכות שתשמעו." מדבריו עולה כי האלבום המלא עדיין בעבודה, ו"רוצה להיות טוב" הוא טעימה ראשונה ממנו.
מי שעוקב אחר עקיבא בשנים האחרונות מכיר את נטייתו לשירים עם עומק רוחני ורגשי. גם הפעם הוא אינו מתפשר: השיר לא מציע פתרונות קלים, אלא שואל בקול, ובכך כנראה גם מצליח לגעת. הופעות בקרוב צפויות, כאשר התאריך הראשון שהוכרז הוא ב-20 באוגוסט ברקיע, תל אביב.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה