קובי אפללו, אחד הקולות הבולטים במוזיקה הישראלית העצמאית, ישחרר ב-17 ביוני 2026 את אלבומו החדש "בית 12" – יצירה המציינת עשרים שנות פעילות מוזיקלית ומרכזת עשרה שירים מקוריים לצד שני שירים שהפכו לסמלים בקריירתו.
האלבום, שהופק בשיתוף עם שמעון יחיא ודור דניאל, נע בין עולמות מוזיקליים מגוונים – מבלדות אינטימיות ועד להמנונים חגיגיים – אך שומר על חוט מחבר אחד: כנות אמוציונלית עמוקה. השירים עוסקים בבדידות, בחיפוש אחר משמעות, בהשתייכות לארץ ובאהבה שמעניקה "טעם של בית".
בין הרגעים הבולטים באלבום נמצא "שמחה", שיר שיצא כסינגל מקדים ולווה בקליפ בבימוי עמית אנג'ל. השיר, שכבר צבר תאוצה ברחבי הארץ, מגיע בגרסה מחודשת ומשולבת בהקשר האלבומי. לצידו בולט "אור מעפר", שירה ליטורגית שמשלבת מילים מן המקורות עם לחן עכשווי, ו"מלאכים במדים" – שיר שנכתב מתוך הריאליה הישראלית ומוקדש ללוחמים.
שיר הנושא "שיר של בית" מגדיר את הרוח של הפרויקט כולו: "שיר ישראלי נולד מלבבות שבורים / שיר ישראלי נכתב בדם של גיבורים". גם "ישראל", אחד השירים הנוספים באלבום, מביט על הזהות הלאומית דרך עיניו של אדם שמאמין ואינו מוותר.
"לילות בודדים" ו"לנשום" מייצגים את הצד האישי והפגיע ביותר של אפללו, כששורות כמו "בלילות אני לבד / בלילות אין אף אחד" מדברות ישירות ללב. לעומתן, "זריחות" ו"מה הייתי עושה בלעדייך" מביאים אופטימיות ואהבה שקטה.
האלבום סוגר מעגל של שתי עשורים ביצירתו של אפללו ומציע תמונה כוללת של אמן שמצא את קולו – בין אישי ללאומי, בין כאב לתקווה. "בית 12" הוא לא רק אלבום; הוא מסמך של חיים.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה