אור פריי, אחד מהמוזיקאים הפעילים בסצנת הפופ הישראלית, משחרר השבוע את הסינגל השלישי מאלבומו השני – "שוב חזרתי לפסנתר". השיר, שיצא ב-18 ביוני 2026, הוא שיר מרגע אחד: יום עבודה ארוך, חזרה הביתה לדירה ריקה, ולב שמחפש מוצא ברגשות ובמילים. הפסנתר, כך מספר פריי, הוא המקום שאליו הוא שב.
פריי, יליד תל אביב, כתב את השיר בתקופת לימודיו בבית הספר למוזיקה "רימון". לדבריו, הסינגל היה אמור להיות הראשון שיוציא, אך הוא עצר את התהליך: "לא הייתי מרוצה", הוא מסביר, "חשבתי שהשיר צריך משהו אחר ממה שהיה אז". שנים לאחר מכן, עם מפיק ומוזיקאי מור סיון, הושלם השיר ונולד מחדש.
מבחינה מוזיקלית, "שוב חזרתי" הוא שיר פופ עם שכבות עושר – פסנתר, כלי קשת ועיבוד אורקסטרלי עדין שמשרת את הטקסט מבלי להכביד עליו. ההפקה, שבוצעה על ידי מור סיון באולפן United Twins Studios, מעניקה לשיר עוצמה שקטה ואינטימית בו-זמנית.
מילות השיר נעות בין פגיעות ובין עקשנות רגשית: "כמו ברק ביום בהיר את פגעת בי לפתע / אהבה שהורגת אף פעם לא מתה" – שורה שנעשתה ללב השיר, ולדברי פריי נוגעת בחוויה אוניברסלית של אהבה שאי אפשר לשחרר. "כל כך הרבה יש לי לומר, אני לא יכול להגיד לך" – ביטוי לאותו שתק שמכיל יותר מכל מילה.
פריי, שבשנים האחרונות כתב לאמנים אחרים ביניהם ישי לוי ז"ל, מתאר את הסינגל החדש כצעד משמעותי בבניית הזהות האמנותית שלו על הבמה. "שוב חזרתי לפסנתר" אינו רק שיר אהבה – הוא סיפור חזרה: אל המכשיר, אל הרגש, ואל עצמו.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה