טירוף האדומים במונדיאל 2026 נמשך. הלילה (ראשון) נותרה בלגיה עם עשרה שחקנים בלבד לאחר שנייתן אנגוי קיבל כרטיס אדום ישיר בדקה ה-66. זהו האדום השמיני של הטורניר הנוכחי - מספר שמשתווה לסך כל הכרטיסים האדומים בשני גביעי העולם הקודמים ביחד.
כדי להבין עד כמה המספר הזה חריג: במונדיאל 2022 נשלפו 4 אדומים בסך הכול, מתוכם אדום ישיר אחד בלבד. במונדיאל 2018 נשלפו אף הם 4 אדומים, שניים מהם ישירים. ועכשיו, כשהטורניר הנוכחי רחוק עוד משלב הנוקאאוט, כבר הגיעו ל-8. הקצב פשוט לא תקין.
ההרחקה של אנגוי הגיעה לאחר שביצע עבירה כשחקן האחרון בקו ההגנה. מבחינה טכנית, ה קשה להתכווח עם ההחלטה - שחקן אחרון שמפיל יריב, האדום הוא הקנס המקובל. אבל ההקשר הכולל של הטורניר הזה שם את ההחלטה תחת זכוכית מגדלת אחרת לגמרי.
ולא במקרה. השופט שניהל את המשחק הלילה הוא דריו הררה, ארגנטינאי שהפך כבר לאחת הדמויות הכי מדוברות במונדיאל - ולא בגלל ניהול משחק חלק ורגוע. בעשרים המשחקים שניהל לפני הלילה, שלף הררה בממוצע 5.6 צהובים למשחק. ו-0.6 אדומים. לא פעם אחת ב-20 משחק. זה ממוצע.
האדום על אנגוי הלילה הוא האדום ה-13 שהררה שולף ב-21 משחקיו האחרונים. זה אומר שכמעט בכל משחק שני שהוא מנהל, מישהו יוצא מהמגרש מוקדם מהמתוכנן. שופטים עם ממוצע כזה יוצרים דינמיקה שונה בתוך המשחק - שחקנים לחוצים יותר, אגרסיביות בתגובות, ומחנות שלמים ממריאים על כל קריאה.
השאלה שמרחפת מעל הטורניר היא האם מדובר בתקדים שיישאר מבודד או שהוא חלק ממגמה מכוונת. פיפ"א שינתה בשנים האחרונות את הגישה לאכיפה, עם דגש מוגבר על עצירת משחקי מסוך ועל הגנת שחקנים. אבל 8 אדומים בשלב הבתים זה מספר שעורר גבות גם בקרב ותיקי הכדורגל.
נכון לעכשיו, ההנהלה הבינלאומית לא הוציאה כל הודעה על בחינה מחדש של הנחיות השיפוט. אם הקצב הזה ימשך גם בשלבי הנוקאאוט, הלחץ על פיפ"א לתת תשובות ילך ויגבר.
מונדיאל 2026 כבר שבר את שיא האדומים של שני טורנירים קודמים, וכל עוד דריו הררה ושאר השופטים ממשיכים בקצב הזה, רק קשה לדמיין שהמספר הזה ייעצר כאן.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה