בביתה של רחל אדרי באופקים, אותו בית שהפך לאחד מסמלי הגבורה של השבעה באוקטובר, התקיים השבוע טקס מרגש ובלתי צפוי. בנה, אביתר אדרי, הועלה בהפתעה מלאה לדרגת רב-פקד, במעמד מפקד מחוז דרום ניצב חיים בובליל וסגן מפקד המחוז תנ"צ אפי שימן.
רחל ודוד אדרי הוחזקו בביתם כבני ערובה בידי מחבלים במשך שעות ארוכות באותה שבת אפלה, עד שלוחמי הימ"מ הגיעו לחלצם. הבית הפך לסמל. השם "רחל מאופקים" נחרט בתודעה הישראלית. ועכשיו, באותו מקום בדיוק, נסגר מעגל.
אביתר עצמו שירת ב-7 באוקטובר כקצין בתחנת שדרות. הוא יצא להילחם בבוקר ההוא, ובאמצע הלחימה נודע לו שמחבלים פרצו לבית הוריו וכי אביו ואמו מוחזקים כבני ערובה. הוא המשיך להילחם. עכשיו, שנים אחר כך, הוא עומד בבית הזה עם דרגה חדשה על הכתף.
כיום משרת אביתר כקצין כשירויות במחוז דרום ומדריך ירי ולחימה. תפקידו הוא להכשיר את שוטרי המחוז ולחזק את מוכנותם המבצעית. מי שגדל לתוך אחד האירועים הקשים ביותר של המלחמה, הפך לאיש שמכין אחרים להתמודד עם תרחישים דומים.
מפקד מחוז דרום, ניצב חיים בובליל, דיבר בטקס ואמר: "הענקת הדרגה לאביתר דווקא כאן, בבית משפחת אדרי, היא רגע שמבטא את עוצמת הרוח של משפחות השוטרים, של תושבי אופקים ושל המחוז הדרומי כולו. אביתר מייצג דור של שוטרים וקצינים שפעלו ופועלים מתוך שליחות ואומץ לב. זהו רגע של גאווה למשפחה ולמחוז הדרומי".
תנ"צ אפי שימן, שנכנס לתפקיד מפקד מרחב הנגב בדיוק בבוקר השבעה באוקטובר, בעיצומה של הלחימה באופקים, ניהל בעצמו את הפיקוד על הכוחות שפעלו ברחובות העיר. גם הוא דיבר בטקס ואמר: "בבוקר ה-7 באוקטובר העיר אופקים הפכה לזירת לחימה קשה ומורכבת. סביב בית משפחת אדרי פעלו שוטרים ולוחמים תחת אש ובתנאים בלתי אפשריים, תוך גילוי אומץ לב, נחישות ודבקות במשימה. היום, באותו המקום, אנו עומדים לצד אביתר ומשפחת אדרי ברגע של גאווה והתרגשות, ומצדיעים לגבורת השוטרים ולמחויבותם להמשיך ולהגן על תושבי הדרום".
עבור משפחת אדרי, עבור שוטרי המחוז ועבור תושבי אופקים, הטקס הקטן הזה נשא משקל שקשה לתאר. אותו בית, אותן קירות, אותו מקום שבו דוד אדרי ז"ל ורחל אדרי ישבו בידיים של מחבלים, הפך לזירה של חגיגה שקטה וגאה.
בית משפחת אדרי נותר עד היום אחד המוקדים שאליהם מגיעים אנשים מכל הארץ, כסמל לכל מה שקרה בדרום באותה שבת. הטקס של השבוע הוסיף לו פרק חדש.
המשטרה לא מסרה פרטים על תוכניות טקסים נוספים מסוג זה, אך ניכר שפיקוד מחוז דרום בחר להפוך את מעמד הענקת הדרגה לאביתר אדרי להצהרה - על המשכיות, על זיכרון, ועל כך שמהמקום שבו הייתה הנפילה הכי קשה, ממשיכים הלאה.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה