עימותים אלימים פרצו הערב (שני) ברמת בית שמש, כשעשרות מפגינים חרדים חסמו צירי תנועה, הציתו פחים וזרקו אבנים לעבר שוטרים ולוחמי מג"ב שהגיעו למקום. האירועים התרכזו באזור רחוב נהר הירדן, ונמשכו שעות תוך פגיעה קשה בתשתיות ובשגרת חיי התושבים.
הרקע למחאה הוא הגשת כתב אישום נגד אחד מתושבי העיר שהשתתף בפריצה לתחנת המשטרה לפני מספר שבועות. לפי הדיווחים, התושב הואשם בהצתת צמחייה בסמוך לתחנת המשטרה, ובעקבות הגשת כתב האישום יצאו תומכיו לרחובות.
המפגינים לא הסתפקו בחסימת הכבישים. הם הציתו פחים, פגעו בגדרות ובתשתיות ציבוריות, וגרמו נזק גם לרכב משטרתי שנמצא באזור. כשקצין המשטרה שנמצא בשטח הכריז על הפרת סדר וקרא למפגינים להתפנות מהמקום, הם השיבו בהשלכת אבנים וחפצים לעבר הכוחות.
בתגובה, החלו שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות, במטרה להשיב את הסדר ולפתוח את נתיבי הנסיעה לציבור הנהגים שנתקעו באזור.
המשטרה הוציאה הודעה חריפה בעקבות האירועים: "משטרת ישראל רואה את האירועים בחומרה. כך לא מקיימים מחאה. מדובר באלימות המופנית כלפי הכוחות תוך פגיעה בשגרת החיים של התושבים." בהודעה הובהר כי "הכוחות ימשיכו לפעול בכל האמצעים הדרושים כדי לפזר את המתפרעים ולהחזיר את הסדר הציבורי."
במקביל לאירועים בבית שמש, החלו בו בזמן הפרות סדר גם ברכבת הקלה בירושלים, מה שהעמיד את כוחות המשטרה בפני מוקדי עימות בו-זמניים באזור המרכזי של המחוז.
לא לראשונה בית שמש הופכת לזירת עימותים בין מפגינים חרדים לכוחות הביטחון. העיר, שבה חיים זה לצד זה אוכלוסיות חרדיות וחילוניות, חווה בשנים האחרונות מספר גלי מתיחות שהגיעו לידי מחאות רחוב. האירוע הנוכחי נחשב לאחד החמורים מביניהם, בשל היקף הנזק לרכוש ובשל האלימות הישירה שהופנתה כלפי אנשי הביטחון.
כוחות המשטרה והמג"ב ממשיכים לפעול באזור לפינוי המפגינים ולפתיחת הצירים לתנועה, כשמשטרת ישראל מציינת כי תמשיך להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי להחזיר את הסדר לרחובות בית שמש.
בית שמש חזרה השקטה יחסית לשגרה בשעות הלילה, אך המשטרה הבהירה כי תחקור לעומק את האירועים ותפעל נגד כל מי שהיה מעורב באלימות ובגרימת הנזק.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה