הזמר בניה ברבי חויב לשלם לאור מרמלשטיין, מנהלו לשעבר, סכום כולל של 5,328,080 שקל, לאחר שהבורר ד"ר אלון קפלן קבע כי ברבי הפר את הסכם הניהול ביניהם בצורה יסודית וללא הצדקה. פסק הבוררות ניתן לאחר כמעט ארבע שנים של הליך משפטי ממושך.
הסכסוך נולד מתוך מערכת יחסים מקצועית שהחלה בשנת 2018, אך ההסכם הפורמלי בין השניים נחתם רק בשנת 2021. על פי המסמך, ההסכם נועד לחול מה-1 במאי 2021 ועד ה-30 באפריל 2024, והגדיר את מרמלשטיין כמנהל הבלעדי של הפעילות המקצועית של ברבי. בשלב הראשון של שיתוף הפעולה, עוד לפני 2021, לא נחתם בין הצדדים הסכם כתוב כלל.
בפסק הבוררות נכתב במפורש: "מצאתי כי מר בניה ברבי הפר את הסכם הניהול בין הצדדים, עת נתן הודעת ביטול שלא בהתאם להוראות ההסכם וללא נימוק מוצדק על פי דין". הבורר דחה את טענות ברבי לפיהן ההסכם נחתם "בעורמה", וכן את טענותיו בדבר "עקרונות ליבה" שלטענתו גוברים על ההסכם. בנוסף נדחו טענות נגד חברת מרמלשטיין בנושאים של ניהול רשלני, קיזוז כספים שלא כדין ומניעת התקשרות עם צדדים שלישיים.
הסכום שנפסק מורכב ממספר רכיבים: 3,473,140 שקל כפיצויים על אובדן הכנסות, תוספת הצמדה וריבית בסך 497,152 שקל, הוצאות משפט בסך 950,000 שקל, וכן 407,788 שקל ששילם ברבי למרמלשטיין במהלך ההליך עצמו. תביעת חברת מרמלשטיין לא התקבלה במלואה, אך הסכום הסופי שנפסק גבוה בהתאם.
ההליך התארך מעבר לתכנון המקורי וכלל עדויות, חוות דעת מומחים, ישיבות הוכחות ובקשות רבות. הבורר עצמו ציין את המורכבות של ההליך בפסק הדין. בין השאר נדונה גם השאלה מתי בדיוק פרץ ברבי לתודעה הציבורית, האם בעקבות השתתפותו בתוכנית "דה וויס ישראל" בשנת 2016, עוד לפני תחילת העבודה עם מרמלשטיין, או שמא ההיכרות ביניהם היא שהובילה לפריצה.
ממשרדו של מרמלשטיין נמסרה תגובה: "אני שמח שהצדק יצא לאור. שנים של עבודה והשקעה נקטעו יום אחד באופן חד צדדי ובהפתעה גמורה. לאורך כל הדרך לא ביקשתי יותר ממה שהגיע על עבודתי". מרמלשטיין הוסיף כי הוא מאחל לברבי הצלחה בהמשך, וכי "בניה ברבי זמר ענק, מאחל לו שיפגוש עוד קרן שמש כמו השיר שנוצר בתקופתי כמנהלו האישי ומנהלו האומנותי". את מרמלשטיין ייצג בהליך עורך הדין שמואל קסוטו.
בניה ברבי, בן 37, הוציא את אלבום הבכורה שלו בשנת 2015 ופרץ לתודעה הרחבה עם השתתפותו ב"דה וויס ישראל". החל משנת 2018, עם השיר "תפסת לי מקום", הפך לאחד הזמרים הבולטים בישראל. בפברואר 2026 השיק את אלבומו החמישי בשם "לשם ייחוד". כל זאת כשמאחורי הקלעים מתנהל הסכסוך המשפטי עם מי שניהל אותו בשנים המכוננות.
מרמלשטיין עצמו ממשיך בעבודתו בתעשייה ומנהל כיום מספר אמנים, ביניהם אליעד נחום ושמעון בוסקילה. בניה ברבי לא מסר תגובה פומבית לפסק הבוררות.
תגובה רשמית מצד ברבי לא פורסמה עד כה, ולא ידוע אם בכוונתו לערער על פסק הבוררות.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה