כתב אישום הוגש נגד תושב עפולה בן 29, המואשם שהצית את רכבו של גבר שקיים בעבר קשר רומנטי עם בת זוגו. הפרשה כולה נחשפה בזכות טעות אחת של החשוד: הוא שכח את הטלפון הנייד שלו בזירה - ואחר כך חזר לתחנת המשטרה כדי לבקש אותו חזרה.
ב-7 ביוני, לפנות בוקר, התקבל דיווח במוקד 100 על רכב שעולה באש באחד מרחובות עפולה. כוחות הכיבוי וההצלה הגיעו למקום, וכלי הרכב הנוספים שחנו בסמוך ניזוקו אף הם מהאש. במהלך הטיפול באירוע אותר מכשיר סלולרי זרוק על הריצפה, בקרבת הרכב הבוער. השוטרים תפסו אותו והעבירו אותו לתחנת המשטרה בעיר.
כמה שעות לאחר מכן הגיע החשוד בעצמו אל התחנה. לטענתו, הוא זיהה באמצעות אפליקציה ייעודית לאיתור מכשירים שהטלפון שלו נמצא דווקא שם - ודרש לקבל אותו בחזרה. השוטרים זיהו אותו, הסבירו לו שלא ניתן להחזיר את המכשיר עד שייבדק קשר אפשרי בינו לבין ההצתה, ושלחו אותו לדרכו. למחרת הוא נעצר.
במהלך החקירה התברר הרקע לפרשה. ימים ספורים לפני ההצתה נפגשו החשוד ובעל הרכב במקרה ליד כספומט בעפולה. בשיחת חולין הבינו השניים כי הם מכירים את אותה אישה. בעל הרכב שיתף את החשוד בקשר שהיה לו עמה בעבר, בדרך שבה הסתיים, ואף הזהיר אותו ממנה. לאחר המפגש שיתף החשוד את האישה בתוכן כל מה שנאמר לו. לפי החוקרים, שיחה זו היא שהניעה את הדברים קדימה.
החוקרים חשפו גם התכתבויות מפלילות בין החשוד לבין האישה, המצביעות לדבריהם על תכנון מוקדם של ההצתה. בהודעה אחת שלח החשוד לאישה תמונה של הרכב וכתב לה: "רציתי לשאול אותך אם את יודעת להגיד לי אם זה הרכב של הבן ז. חקרתי קצת את האזור, מצלמות, השכונות, הכל." ההודעה נחשבת לאחת הראיות המרכזיות נגדו.
פרקליטות מחוז צפון הגישה את כתב האישום לבית המשפט המחוזי בנוף הגליל-נצרת, לצד בקשה להותיר את הנאשם במעצר עד תום ההליכים. עורך הדין רועי אלפסי מייצג את הנאשם בתיק.
הדיון בבקשת המעצר עד תום ההליכים צפוי להתקיים בבית המשפט המחוזי בנוף הגליל-נצרת.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה