בשעות הלילה המאוחרות פשטו מאות שוטרי מג"ב ויס"מ, בליווי פקחי המנהל האזרחי, על גבעת בית ענות בהר חברון הסמוכה לקרית ארבע. הכוחות החריבו את בתיהן של שלוש משפחות, את בית הכנסת במקום ואת מגדל השמירה. המבצע החל בסביבות השעה 2:30 לפנות בוקר.
המשפחות קיבלו דקות ספורות בלבד להתפנות מבתיהן. ילדים הוצאו ממיטותיהם עטופים בשמיכות, ופועלים שהגיעו עם כוחות המנהל האזרחי החלו להשליך את הריהוט, הבגדים וחפצי הבית החוצה. במהלך ההרס הוחרמו גם רכביהם של שניים מתושבי הגבעה, יחד עם עגלה נגררת. שלושה תושבים נעצרו ונלקחו לתחנת המשטרה.
ירון כלאב, תושב הגבעה שפונה מביתו עם אשתו ושמונת ילדיו, תיאר הבוקר את הלילה. "התעוררנו הלילה לאירוע מטורף והזוי", אמר. "מאות שוטרים שהקיפו לנו את הבית במבצע מורכב כאילו היינו ראשי ארגון פשע. נתנו לנו 10 דקות להוציא את הילדים מהבית, ואז פועלים ערבים פשוט התחילו לזרוק החוצה את כל הרהיטים והציוד האישי. לול התינוקות, המיטות, הבגדים, כלי המטבח, הכל. הילדים היו בהלם".
כלאב התייחס גם לרקע ליציאה לגבעה: "לפני שעלינו לכאן לבית ענות הרכס כולו היה תחת השתלטות ערבית בלתי חוקית מסיבית, גניבות מים פיראטיות וציד של כפרי האזור. מערכת הביטחון ישנה על האף במשך שנים, ונזכרה להתעורר פתאום כשיהודים החליטו לשים סוף למצב הזה. זה אבסורד שאין לתאר".
באופן חריג, כל שוטרי המג"ב שהשתתפו במבצע היו מצוידים בנשקים ארוכים. על פי עדויות תושבים, נשמע אחד הקצינים מורה לשוטריו כיצד לפעול אם יגיעו תושבים נוספים להפגין, ואמר כי ניתן לפתוח באש מ-150 מטר "כמו לערבים". הדברים מעוררים תמיהה ומשיכת תשומת לב לאופן ניהול המבצע.
למרות ההרס, כלאב הביע נחישות להמשיך: "לבנות מחדש הכל ולקום מעפר עם שמונה ילדים זה לא פשוט בכלל, אנחנו יודעים זאת היטב. אבל באותה נשימה אנחנו יודעים בבירור שגם נעשה זאת. הבתים ייבנו מחדש, הגבעה תשוקם ועל ההר הזה יקום יישוב קבע שילדים ובנות יהודים, בין היתר אלו שפונו הלילה מביתם, ישחקו ברחובותיו".
המנהל האזרחי ומג"ב לא מסרו עד כה תגובה רשמית לפרטי המבצע. טרם ברור אם מתוכננות פעולות דומות בגבעות נוספות באזור חברון.
תגובות מצד גורמים פוליטיים ומהמשפחות שפונו צפויות להגיע במהלך יום ראשון.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה